لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۰

آیا پاکستان در نشست هند شرکت خواهد کرد؟


اندین اکسپریس

روزنامه اندین اکسپریس نیز در شماره اخیرش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده و در آن نوشته که به نظر می‎رسد پاکستان در یک کانفرانس منطقوی که در مورد افغانستان در هند دایر می‎شود شرکت کند.

هند افغانستان بنگله دیش و بوتان اخیراً از شرکت در کانفرانس سارک در اسلام آباد خود داری کردند که این اقدام منتج به لغو همین کانفرانس شد.

ولی روزنامه اندین اکسپرس می‎گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که پاکستان کانفرانس هند را تحریم کند زیرا این کانفرانس در مورد افغانستان است.

به نوشته اندین اکسپرس، دایر کننده‎گان اجلاس قلب آسیا تاکید دارند که پاکستان باید در آن شرکت کند زیرا این کشور می‎تواند نقش مهمی را در صلح افغانستان بازی کند.

یک مقام دولتی به این روزنامه گفته‎است، پاکستان از هر آن اقدامی حمایت می‎کند که منتج به برقراری ثبات در افغانستان شود.

به نوشته روزنامه، هنوز معلوم نیست که آیا سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم نواز شریف در این کانفرانس شرکت خواهد کرد یا کدام مقام پایین رتبه تر این کشور.

به گفته این مقام، شرکت نماینده پاکستان در جلسه قلب آسیا پیغام مهم را به جهانیان خواهد رسانید و آن این‎که پاکستان برای برقرای ثبات در کشور همسایه اش افغانستان، حتی به هند هم می‎رود.

روزنامه گاردین چاپ بریتانیا در شماره اخیرش گزارش تازه اداره مبارزه با جرایم و مواد مخدر ملل متحد را مورد بررسی قرار داده و ضمن یاد آوری از ارقام ارایه شده این گزارش، عوامل افزایش تولید مواد مخدر و افزایش کشت کوکنار در افغانستان را مورد بحث قرار داده‎است.

به نوشته مقاله مناسب بودن آب و هوا، افزایش نا امنی‎ها و کاهش حمایت بین المللی، از عوامل افزایش کشت کوکنار در افغانستان اند.

روزنامه به این موضوع هم اشاره کرده که ۹۳ درصد کوکنار افغانستان در ولایات جنوبی، شرقی و غربی افغانستان کشت می‎شوند.

XS
SM
MD
LG