لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۴

سرخط: اظهارات اخیر دوستم جلو اصلاحات اساسی را می‌گیرد


واکنش ارگ در برابر اظهارات انتقادی اخیر معاون اول ریاست جمهوری و سخنان اخیر قوماندان عمومی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در مورد سیاست دوگانه پاکستان در خصوص پروسه صلح افغانستان از مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی به اعلامیه یی نشر شده از سوی ریاست جمهوری در مورد اظهارات عبدالرشید دوستم پرداخته که در آن آمده است، همچو سخنان با شأن و جایگاه معاون اول ریاست جمهوری مطابقت ندارد.

در مطلب گفته شده در حالیکه جامعه جهانی با این کشور در کمک گشوده و حکومت برای افزایش اعتبارش سعی می‌کند انتقادات آقای دوستم از اصلاحات جلوگیری کرده و زمینه استفاده سو برای دشمنان این کشور را فراهم می‌سازد.

نویسنده مطلب به نقل از اعلامیه ریاست جمهوری نوشته است که اتهامات عبدالرشید دوستم به بررسی و تحقیقات عدلی و قضایی نیاز دارد و در این زمینه باید برخورد قانونی صورت گیرد.

ویسا

روزنامه ویسا نیز در سرمقاله اش به همین موضوع پرداخته و گفته است که سند دیگر ناکامی نسخه جان کری برای افغانستان.

سرمقاله نویس گفته است، چندی قبل زمانیکه دو سال حکومت وحدت ملی در تکمیل شدن بود رئیس اجرائیه انتقاد کرد که در ماه ها نیز رئیس جمهور را دیده نمی‌تواند.

به گفته سرمقاله نویس عبدالرشید دوستم و احمد ضیا مسعود که امتیازات خوبی در حکومت دارند نیز همواره از رئیس جمهور شکایت می‌کنند.

سرمقاله نویس همچو وضعیت را مورد پرسش قرار داده و گفته است که انتقادات و اتهامات سران و رهبران حکومت به چی معنی است؟

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت به نقل از جنرال جان نیکولسن قومندان عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان گفته است که پاکستان در یک زمان هم از تلاش‌های صلح سخن می‌زند و هم تروریستان را حمایت می‌کند.

در مطلب گفته شده جنرال جان نیکولسن در مصاحبه با روزنامه اندین ایکسپرس آمده است که هنوز هم مراکز عمده تروریستان در پاکستان است و از آنجا حملات تخریبی و تروریستی را در این کشور انجام می‌دهند.

سرنوشت به نقل از قوماندان عمومی نیروهای خارجی در افغانستان گفته است که شبکه حقانی همین حالا نیز در مناطق قبایلی فعالیت های گسترده دارد و مراکز بزرگی این گروه در آنجا موقعیت دارد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG