لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۴

یک عالم دین در جوزجان از سوی افراد گروه داعش به قتل رسید


رحمت الله حشر ولسوال درزاب
رحمت الله حشر ولسوال درزاب

مسئولان در ولایت جوزجان می‌گویند، یک عالم دین در ولسوالی درزاب شام روز دوشنبه از سوی افراد وابسته به گروه داعش کشته شده‌است.

رحمت الله حشر ولسوال درزاب در یک تماس تلیفونی به رادیو آزادی گفت، مولوی محمد نبی حوالی ساعت هفت و چهل دقیقه شام روز دوشنبه در قریه القانی از سوی داعشیان ترور شده‌است.

حشر گفت، این عالم دین باشنده قریه القانی و خطیب مسجد قریه قزل غوش ولسوالی درزاب بود که داعشیان به دلیل همکاری با دولت او را کشتند.

وی گفت:

"مولوی نبی یک عالم جوان و فعال بود، در حصه تربیه و آموزش اولاد مردم محل تلاش جدی می‌کرد. یگانه گناه او فعالیت در چوکات معارف و دولت بود که به همین دلیل او را کشتند."

مولوی محمد نبی از عالمان برجسته ولسوالی درزاب بشمار رفته و صدها شاگرد را در بخش علوم دینی آموزش داده‌است.

مسئولان می‌گویند، داعشیان پیش ازین، این عالم دین را چندین بار به مرگ تهدید کرده بودند.

رحمت الله حشر ولسوال درزاب گفت، در دو رویداد جداگانه طی دو روز گذشته افراد داعش دو زن را کشته و دو زن دیگر را زخمی ساخته و یک جوان ۲۵ ساله را که عضویت پولیس محلی را داشت از بین بردند.

وی همچنان گفت، در حال حاضر بسیاری از قریه های ولسوالی درزاب تحت کنترول داعش قرار گرفته و این ولسوالی را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود:

"قریه های آقسای، شاه توت، تاجوار، قره یاغاچ و دیگر مناطق ولسوالی درزاب تحت کنترول داعش است که گاه گاهی تحرکات شان را بالای مرکز ولسوالی شدت می‌بخشد."

اما داعشیان و گروه طالبان در مورد رویدادهای جداگانه روز گذشته ولسوالی درزاب ولایت جوزجان که چندین کشته و زخمی از سوی افراد آنها بجا مانده‌است، تا هنوز چیزی نگفته اند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG