لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

ترمپ: اظهارات کلنتن در مورد پوتین عاقلانه نیست


دونالد ترمپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا رقیب دموکرات خود هیلیری کلنتن را انتقاد نمود. چون وی در مورد رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین صحبت‎های زشت کرده‎است، کلنتن در اظهاراتش کریملن را به تلاش مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع حریف اش متهم ساخته بود.

ترمپ در ۲۷ اکتوبر در اسپرینگفیلد ایالت اوهایو گفت که با توجه به قابلیت‎های هسته یی روسیه، انتقاد کلنتن از رهبر روسیه با این شدت غیر عاقلانه است و واشنگتن و مسکو هر دو از روابط نزدیک بهره‎مند می‎شوند.

ترمپ گفت:

"او در مورد پوتین بد و رد می‎گوید و من فکر نمی‎کنم که این عاقلانه باشد."

وی خانم کلنتن را متهم ساخت که تلاش دارد با انتقاد از رئیس جمهور روسیه به رای بیشتر به نفع خویش دست یابد. کلنتن می‎گوید پوتین ترمپ را به عنوان یک دست نشانده در قصر سفید می‎بیند.

هیلری کلنتن
هیلری کلنتن

ترمپ سؤال می‎کند و با این پرسش موج کف زدن‎ها را بر می‎انگیزد.

وی افزود:

"او از پوتین بسیار بد می‎گوید. روسیه یک کشور دارای اسلحه اتومی است. من با خود می‎اندیشم، چگونه می‎توان در مورد کسی بد گفت، منظورم چگونه باری با هم کنار خواهید آمد، این بهتر خواهد بود که ما با روسیه و کشورهای دیگر روابط نیک داشته باشیم و بر ضد داعش یکجا بجنگیم. این بهتر نخواهد بود؟ "

استخبارات امریکا رسماً روسیه را متهم می‎سازد که از طریق هکرها در انتخابات امریکا مداخله می‎کند.

در این حملات انترنیتی آن‎ها از حمله بر سیستم کمپیوتری کمیته دیموکرات ملی نیز یاد آوري می‎کنند.

کلنتن آشکارا پوتین را متهم ساخت که امر چنین حملات انترنتی را داده است تا با ترمپ در پيروزی انتخابات کمک کند.

ترمپ وعده سپرده‎است که روابط پرتنش واشنگتن و مسکو را روی بحران سوریه و اوکراین بهبود خواهد بخشید.

کریملن و ترمپ هردو اتهامات کلینتن را رد کرده‎اند.

رئیس جمهور روسیه پوتین
رئیس جمهور روسیه پوتین

ترمپ به خاطر اظهارات نرم در مورد پوتین به انتقادات وسیع روبرو شده‎است. وی گفته بود که پوتین برای روسیه رئیس جمهور خوب است تا بارک اوباما برای امریکا.

مایک پنس که از جانب ترمپ به معاونیت ریاست جمهوری آینده کاندید شده‎است، موضعگیری سختی در مورد روسیه اتخاذ نموده و پوتین را یک رهبر کوچک و خورد خوانده‎است.

در این حال هیلیری کلینتن پشتیبانی بانوی اول امریکا میشیل اوباما را به دست آورده‎است.

میشل اوباما در کارولینای شمالی خطاب به رای دهنده‎های احتمالی گفت اگر کلنتن در این انتخابات برنده نشود مسؤلیت آن به دوش ما خواهد بود.

XS
SM
MD
LG