لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۱

صدیقی: از وسایط پولیس برای استفاده شخصی تا حدی جلوگیری شده‌است


مردم می‌گویند، در پایتخت و ولایت‌های افغانستان در اکثر موارد مقامات دولتی از وسایط حکومتی بخصوص موترهای نظامی برای نیازهای شخصی شان استفاده می‌کنند.

آنان می‌گویند، از موترهای نوع رینجر پولیس و اردوی ملی برای حمل و نقل خانواده‌های شان، رفتن به میله و حتی انتقال اموال شان استفاده می‌شود.

کابل نشینان حکومت را به عدم توجه در حفظ امکانات دولتی متهم کرده می‌گویند که این مشکل از سال‌های قبل وجود دارد.

شیر احمد و محمد فرید روز شنبه در این مورد به رادیو آزادی گفتند:

"از موترهای رنجر و دولتی استفاده سوء می‌کنند، چوب می‌برند، به طرف میله به قرغه می‌روند، پغمان و صیاد می‌روند، خانواده شان را در موترها شانده، مصرف از دولت و استفاده از آنان."

"سوء استفاده از وسایط دولتی نظر به قانون مجاز نیست، اما استفاده می‎شود. پیشنهاد می‎کنم که ناظرین به این توجه کنند."

باشنده‎های شهر کابل در حالی این شکایت‌ها را مطرح می‌کنند که برخی مقام‌های حکومتی حتی که از وظایف شان برکنار شده‌اند هنوز هم از امکانات حکومتی بخصوص وسایط استفاده می‌کنند.

در عین حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با رادیو آزادی این را یک چالش فرا راه نیروهای امنیتی خوانده می‌گوید که از اکثر موارد آن جلوگیری صورت گرفته است.

وی گفت:

"این واقعاً یک چالش است، تلاش زیادی صورت گرفته تا از آن جلوگیری شود، تلاش زیاد کردیم تا جلو استفاده های شخصی افراد و اشخاص که وسایط رنجر پولیس را دارند بگیریم و صدها موضوع جلوگیری شد، اما هنوز هم ادامه دارد و ما متعهد به اقدام در این راستا هستیم."

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع نیز این چالش را می‌پذیرد اما می‎گوید که وسایط برای مقامات بر اساس تشکیل وزارت داده شده و به گفته وی آنان از آن وسایط برای کارهای وزارت استفاده می‌کنند.

وی می‌گوید که اداره کشفی این وزارت روی آن کار می‌کند و هر مقام که از وسایط حکومتی استفاده شخصی کند، از وی تحقیقات خواهد شد.

گزارش از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG