لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۵

شورای علمای غور کشتار افراد ملکی در این ولایت را محکوم کرد


به دنبال تیرباران ده‌ها فرد ملکی از سوی گروه موسوم به داعش در غور، شورای علمای این ولایت امروز طی یک نشست، این رویداد را یک عمل ضد اسلامی خوانده، محکوم کرد.

علمای دین با استناد از آیات قرآن، هر نوع حمله و هدف قراردادن افراد ملکی را از سوی گروه‌های درگیر خلاف ارزش‌های اسلامی و دینی عنوان کردند و عاملین آنرا محکوم به مجازات دانستند.

مولی عصمت الله ندیم رئیس شورای علمای غور ضمن تقبیح این رویداد، این عمل را یک جنایت جنگی عنوان نموده گفت:

" شورای علمای غور طی جلسه بزرگ جنایت نا بخشودنی این دزدان را محکوم می‌کند و از حکومت می‌خواهد تا این مجرمین را گرفتار و به پنجه قانون بسپارد."

مولوی اسدالله یکی دیگر از علمای دین نیز تیرباران کردن سی و یک فرد ملکی در غور را نکوهش کرد.

این عالم دین گفت که تیرباران کردن کارگران در هیچ آئین جایز نیست و باید عاملین این رویداد گرفتار و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی گفت:

" کشتن افراد ملکی، کارگرها و چوپان‌ها در هیچ دین روا نمی‌باشد و این یک جنایت است که باید مجرمین آن گرفتار گردند."

شورای علمای غور هم چنان در پیوند به این رویداد یک قطعنامه چهار ماده‌یی را نیز صادر کرد که در آن در کنار حمایت از نیروهای امنیتی از حکومت خواسته شده‌است تا برای سرکوب این افراد عملیات تصفیوی را راه اندازی نماید.

تیرباران کردن ده‌ها شهروند ملکی در غور واکنش‌های زیاد را در پی داشت. همچنان امروز نیز در پیوند به این موضوع، شهروندان ولایت هرات در گردهمایی وسیع در مقابل دفتر والی این ولایت خواهان به محاکمه کشانیدن عاملین قتل افراد ملکی در غور گردیدند.

این در حالیست که مسئولان ادارۀ محلی غور نیز وعده سپردند که آنها در حال پلان نمودن یک عملیات گسترده برای سرکوب عاملین این رویداد هستند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG