لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۱

کلنتن اظهارات "اف بی آی" در مورد ایمیل هایش را نگران کننده خواند


هیلیری کلنتن اظهارات اخیر رئیس اداره تحقیقات فدرال را عمیقاً نگران کننده خوانده‎است.

این اظهارات رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا برای تحقیقات تازه شان در مورد ایمیل‎های کلنتن واکنش‎های تُند دیموکرات‎ها را به همراه داشته‎است.

رئیس دیموکرات‎ها در مجلس سنای این اظهارات جیمز کامی را قانون شکنی خوانده‎است و اما ترمپ رقیب کلنتن از این قضیه خرسند است.

جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا در نامه اش به روز پنجشنبه به مجلس نماینده‎گان اظهار داشته‎است که ایمیل‎های تازه خانم کلنتن به دست آمده‎است و روی آن تحقیق می‎شود.

خبرگزاری اسوشیتید پرس نگاشته‎است که هیلیری کلنتن سخنان اخیر جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا "اف . بی . آی" را بی سابقه و عمیقاً نگران کننده خوانده‌است.

این تنها عجیب نیست بلکه بی سابقه و عمیقاً نگران کننده است.
این تنها عجیب نیست بلکه بی سابقه و عمیقاً نگران کننده است.

هیلیری کلنتن نامزد حزب دیموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا در یک مجمع همجنسگرایان در شهرک فورت لادردیل فلوریدا در این مورد چنین گفت:

"این تنها عجیب نیست بلکه بی سابقه و عمیقاً نگران کننده است. برای این‎که رای دهنده‎گان به دسترسی حقایق مکمل و نهایی شده ضرورت دارند."

خانم کلنتن یک روز پیش از این سخنرانی خود در یک کمپاین دیگر نیز یاد آور شده بود، گفت که باید به هر صورت پیگیر هدف خود باشیم.

هاری رید رهبر دیموکرات‎ها در مجلس سنای امریکا نیز گفته است که رئیس "اف . بی . آی" با افشای این‎که این اداره در مورد ایمیل‎های تازه تحقیق می‎کند قانون را زیر پا گذاشته‎است.

آقای رید در نامه اعتراضیه اش به رئیس اداره تحقیقات فدرال نوشته‎است که به گفته وی او با استفاده از صلاحیت وظیفوی اش قانون شکنی کرده‎است.

جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا به روز پنجشنبه در یک نامه اش به مجلس نماینده‎گان امریکا نوشته‎است که در مورد ایمیل‎های کلنتن که از "سرور" شخصی اش فرستاده شده‎است تحقیق می‎کند.

در نامه آقای کامی که وضع انتخابات را برای دیموکرات‎ها آشفته ساخته‎است گفته شده که ضرورت به تحقیقات تازه در مورد ایمیل‎های هما عابدین دستیار خانم کلنتن پیدا شده‎است.

به گفته مقامات این ایمیل‎ها از یک کمپیوتر به دست آمده‎است که در جریان تحقیقات از انتونی ویینر شوهر جدا شده خانم هما ضبط شده بود.

با این همه آشفتگی سرنوشت انتخابات برای دیموکرات‎ها اما دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواهان خرسند به نظر می‎رسد.

ترمپ: این بزرگترین رسوایی سیاسی پس از قضیه واتر گیت است.
ترمپ: این بزرگترین رسوایی سیاسی پس از قضیه واتر گیت است.

ترمپ در یک گردهمآیی به هواداران اش در نوادا چنین گفت:

"ما هیچگاهی فکر نمی‎کردیم که به انتونی ویینر بگویم که "تشکر". این بزرگترین رسوایی سیاسی پس از قضیه واتر گیت است. هیلیری هیچکسی را به جز خود اش مقصر دانسته نمی‎تواند. من تعجب دارم که آیا هوما را حفظ خواهد کرد. هوما به یک درد سر مبدل شده‎است موافق هستیم؟"

قضیه استفاده از "سرور" شخصی برای ایمیل‎های فرستاده شده هیلیری کلنتن از چند ماه به این سو از سر زبان‎ها به جز نامزد جمهوری خواهان افتیده بود اما اظهارات اخیر رئیس اداره تحقیقات فدرال یاد این قضیه را تازه کرد.

در مورد محتویات ایمیل‎های تازه چیزی گفته نشده‎است و روشن نیست تا چه اندازه روی وضع دیموکرات‎ها در انتخابات اوایل ماه نومبر تاثیر گزار است.

گزارش: صفی الله ستانکزی

XS
SM
MD
LG