لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۶

آرمان ملی: اختلافات میان رهبران حکومت اعتبار نظام را صدمه زده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در رابطه به اختلافات میان رهبران حکومت و ارزیابی شش ماهه عملیات‎های نظامی در کشور، ابراز نظرهای مقامات افغان و خارجی در این رابطه را مورد بحث و تمرکز قرار داده‎اند.

روز نامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروزی اش نوشته‎است که اختلافات موجود میان رهبران حکومت، اعتبار نظام را شدیداً صدمه زده‎است.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که اختلافات به اندازه شدید است که به روز دوشنبه جلسه میان اعضای بلند رتبه حزب جنبش و حزب جمعیت برگذار شده و روی طرح حکومت موقت نیر صحبت بعمل آمده‎است.

در سرمقاله از آماده‎گی شورای احزاب جهادی و ملی و شورای حراست و ثبات بخاطر پا در میانی برای حل اختلافات میان سران حکومت نیز یادآوری شده‎است.

به باور نویسنده این اختلافات به ضرر مردم تمام می‎شود بنآ سران حکومت از طریقه‎های ممکن به این اختلافات شان باید نقطه پایانی بگذارند.

روزنامه ویسا در شماره امروزی اش از قول معاون اول ریاست جمهوری می‎نویسد که با رئیس جمهور به توافق رسیده‎اند و از برگزاری تظاهرات هم صرف نظر نموده‎اند.

در مطلب آمده‎است که آقای دوستم در این مورد روز گذشته با رسانه صحبت نموده و گفته‎است که مشکلات و اختلافات با رئیس جمهور به صورت کامل حل گریده‎است.

در مطلب همچنان آمد است که که حضرت صبغت الله مجددی رئیس شورای اجزاب جهادی و ملی گفته‎است که در رابطه به حل اختلافات میان معاون اول و رئیس جمهور با آن‎ها صحبت نموده‎است.

روزنامه دولتی هیواد در شماره امروزش در مورد ارزیابی عملیات‎های نظامی قوای مسلح کشور مطلبی را به نشر رسانیده‎است.

در مطلب به قول دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع نوشته است که در رابطه به ارزیابی عملیات‎های نظامی کنفرانس سه روز دایر گردیده‎است.

سر مقاله نویس با اشاره به همین موضوع، عملیات نظامی قوای مسلح افغانستان را کامیاب ارزیابی نموده‎است.

روزنامه مستقل سرخط در شماره امروزی اش در مورد اظهارات جنرال جان نیکلسن در پیوند به تحرکات طالبان و تروریستان که از آنطرف خط دیورند می‎آیند، اشاره نموده‎است و به قول از وی گفته شده که پاکستان نباید به طالبان و سایر تروریستان بعد از این در آنکشور جا بدهد و جامعه جهانی از دولت افغانستان حمایت می‎نماید و هر کشوری که بخواهد افغانستان را تهدید نماید به هیچ وجه قابل قبول برای امریکا و جامعه جهانی نخواهد بود.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG