لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۲

کار مراحل ابتدایی کمیته گزینش کمیسیون‎های انتخاباتی به پایان رسید


کمیته گزینش اعضای کمیسیون‎های انتخاباتی مراحل ابتدایی کار هایش را به پایان رساند.

اعضای این کمیته به روز چهار شنبه در یک نشست خبری حضور یافتند و اعلان کردند که از میان ۷۲۰ درخواستی در حال حاضر ۴۲ تن به لیست احتمالی اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و ۳۰ تن دیگر برای عضویت در کمیسیون شکایات انتخاباتی راه یافته‎اند.

جاوید رشید رئیس این کمیته به روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت، قرار است این کمیته مرحله پایانی مصاحبه با افراد راه یافته به مرحله ابتدایی را آغاز کند.

رشید می‎گوید، قرار است به روز پنجشنبه روند مصاحبه با این افراد آغاز شود و در نهایت ۲۱ تن برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات و ۱۵ تن به کمیسیون شکایات انتخاباتی شامل لیست نهایی آنان شود.

رشید: قرار است فردا دور دیگر مصاحبه خود را که از ۴۲ تن از کمیسیون انتخابات و ۳۰ تن از کمیسیون شکایات است شروع کنیم.
رشید: قرار است فردا دور دیگر مصاحبه خود را که از ۴۲ تن از کمیسیون انتخابات و ۳۰ تن از کمیسیون شکایات است شروع کنیم.

وی افزود:

"قرار است فردا دور دیگر مصاحبه خود را که از ۴۲ تن از کمیسیون انتخابات و ۳۰ تن از کمیسیون شکایات است شروع کنیم و مرحله را به اتمام برسانیم و در نهایت ۲۱ تن به کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن به کمیسیون شکایات را به مقام ریاست جمهوری تقدیم کنیم."

به گفته اعضای این کمیته، قرار است در جریان هفته آینده لیست نهایی افراد برگزیده شده از سوی آنان به ریاست جمهوری فرستاده شود.

کمیته گزینش حدود یک ماه پیش برای انتخاب اعضای جدید کمیسیون‎های انتخاباتی به کارش آغاز کرد.

پس از پایان کار این کمیته قرار است رئیس جمهور از میان افراد معرفی شده از سوی کمیته گزینش ۷ تن را به عنوان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و ۵ تن دیگر را به کمیسیون شکایات انتخاباتی تعیین کند.

کمیته گزینش می‎گوید، رئیس جمهور وعده کرده‎است که از افراد معرفی شده، از سوی یک کمیته دیگر در ارگ مصاحبه صورت خواهد گرفت و رئیس جمهور بر اساس طرح‎های این افراد اعضای کمیسیون‎های انتخاباتی را تعیین خواهد کرد.

رشید: رئیس جمهور گفته‎است که عین پروسه را ما تعقیب می‎کنیم در داخل ریاست جمهوری، یعنی کمیته توظیف خواهد شد.
رشید: رئیس جمهور گفته‎است که عین پروسه را ما تعقیب می‎کنیم در داخل ریاست جمهوری، یعنی کمیته توظیف خواهد شد.

یوسف رشید عضو کمیته گزینش به روز چهار شنبه در این نشست خبری گفت:

"صحبت و ملاقات که با رئیس جمهور داشتیم، رئیس جمهور گفته‎است که در داخل ریاست جمهوری عین پروسه را ما تعقیب می‎کنیم، یعنی کمیته توظیف خواهد شد ۲۱ تن برای کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن برای کمیسیون شکایات انتخاباتی در آن‎جا توسط کمیته مصاحبه خواهد شد و طرح‎های شان شنیده خواهد شد و این مصاحبه‎ها ریکارد خواهد شد."

آقای رشید می‎گوید، احتمالاً رئیس جمهور در مورد تعیین اعضای کمیسیون‎های انتخاباتی با دیگر اعضای بلند پایه حکومت مشوره خواهد کرد.

به گفته منابع در حکومت پس از تعیین اعضای جدید کمیسیون‎های انتخاباتی، تاریخ برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‎ها را کمیسیون جدید اعلان خواهد کرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG