لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۵

زاخیلوال: شربت گل روز دوشنبه با فامیلش به افغانستان برمیگردد


شربت گل در حال خارج شدن از زندان
شربت گل در حال خارج شدن از زندان

سفیر افغانستان در اسلام آباد می‌گوید، شربت گل از بند در پاکستان رها شده و قرار است روز دوشنبه با خانواده‌اش به افغانستان عودت کند.

ادارۀ تحقیقات فدرال پاکستان در ۲۶ اکتوبر یعنی چهارشنبه هفته پیش خانم شربت گل را به اتهام جعل اسناد بازداشت کرد.

محسن داور وکیل مدافع شربت گل در مورد رهایی این خانم افغان گفت:

"محکمه این خانم را به پانزده روز قید و یکصد و بیست هزار کلدار جریمه کرد و قید او از روز اول زندانی شدن‌اش حساب می‌شود که امروز یازدهم روز آن بود."

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد
حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد

اما حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد می‌گوید، شربت گل از تمام قضیه که نزد پولیس و محکمه پاکستان داشت، برائت حاصل کرده است.

زندانی شدن شربت گل رسانه یی شد و نه تنها در مطبوعات خارجی و داخلی بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز بگونه گسترده انتشار یافت.

رسانه یی شدن این موضوع پای سفارت افغانستان در اسلام آباد را در این قضیه کشاند و با آنکه تلاش‌های دیپلومات برای رهایی شربت گل آغاز شد، یک محکمه شهر پشاور به روز سه شنبه رهایی این خانم را حتی در بدل ضمانت نیز رد کرد.

پس از فیصله محکمه حضرت عمر زاخیلوال به رسانه‌ها گفت که برای رهایی شربت گل از زندان به صدراعظم پاکستان نامه فرستاده است.

تلاش‌های دیپلوماتیک افغانستان باعث شد تا شربت گل بخاطر وضعیت صحی‌اش از زندان به یک شفاخانه منتقل شود اما هنوز هم او بکلی آزاد نبود و در نظارت پولیس پاکستان تحت تداوی قرار گرفت.

شربت گل را چشم‌های سبز رنگش پس از آن به یک چهره معروف مبدل ساخت و چهره یک طفل پناهجو افغان را به جهان پیشکش کرد که عکس وی در یک شماره مجله نشنل جیوگرافیک در سال ۱۹۸۴ نشر شد.

شربت گل اکنون ۴۱ سال عمر دارد و مادر چهار فرزند است، او شوهرش را در مرض زردی سیاه که خودش نیز به آن مبتلااست از دست داده‌است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG