لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۲

وزارت دفاع افغانستان حضور افراد طالبان در صفوف اردو را رد کرد


وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان

وزارت دفاع افغانستان گزارش سیگار یا اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان را که در آن گفته شده شانزده درصد اردوی ملی با مخالفان مسلح رابطه دارند، را رد می‌کند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت می‌گوید که ارگان‌های استخباراتی و کشفی همواره تلاش کرده‌اند تا جلو نفوذ مخالفان مسلح را بگیرند.

وزیری: همواره تلاش شده تا از نفوذ مخالفا مسلح در صفوف اردو جلوگیری شود.
وزیری: همواره تلاش شده تا از نفوذ مخالفا مسلح در صفوف اردو جلوگیری شود.

وی گفت:

"ما در این رابطه کاملاً آماده هستیم، کار می‌کنیم و جلو آنرا می‌گیریم تا افرادیکه با مخالفان مسلح ارتباط دارند به صفوف نیروهای دفاعی راه پیدا کرده نتوانند."

سیگار گفته است، در نتیجه حملات مخالفان مسلح با استفاده از همین افراد نفوذی شان تنها در سال روان میلادی ۹ فرد نظامی و ملکی امریکایی در افغانستان کشته شده و ۱۷ تن شان زخمی شدند.

این اداره همچنان می‌افزاید، در جریان سال روان میلادی ۴۴ مورد حمله خودی در میان اردوی ملی صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۲۰ سرباز اردو کشته شده و ۱۷۰ تن شان زخمی شدند.

سیگار در ادامه می‌افزاید احصایه ماه مارچ سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۱۶ فیصد افرادی مخالف مسلح جذب اردوی ملی شده‌اند.

از سوی هم عتیق الله امرخیل کارشناس نظامی گفت که ارقام سیگار دقیق نیست اما امکان حضور افراد نفوذی مخالفان مسلح در اردوی ملی می‌رود.

امرخیل: ارقام سیگار دقیق نیست
امرخیل: ارقام سیگار دقیق نیست

وی افزود:

"طالب یک قوت است چنانچه ما در میان شان افراد استخباراتی داریم آنها نیز دارند و راپور دهی می‌کنند اما اینکه ۱۶ درصد باشند، آنرا نمی‌پذیرم."

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید، مخالفان مسلح در بیشتر حملات شان از لباس‌های اردوی ملی استفاده می‌کنند در حالیکه در صفوف اردوی ملی افغان نیستند و نباید تعبیر نادرست شود.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG