لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۰

اشرف غنی: انتقام خون ۳۱ فرد ملکی را خواهیم گرفت


رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی در ولایت غور
رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی در ولایت غور

به دنبال کشته شدن ۳۱ فرد ملکی از سوی گروه موسوم به داعش در غور، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز برای بازدید از خانوداه‌های این قربانیان به این ولایت سفر نمود.

در این سفر بانوی اول کشور، وزیر داخله، وزیر دفاع، وزیر انرژی و آب، وزیر فواید عامه و نماینده‌های غور در ولسی جرگه و مشرانو جرگه رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

رئیس جمهور غنی بعد از بازدید از خانواده شهدا، در محفل دیدار با شهروندان غوری، وعده سپرد که انتقام خون افراد ملکی را که از سوی گروه‌های هراس افگن کشته شده اند، خواهد گرفت.

وی در مورد گفت:

" تمام ملت عزادار است و آواز زن بیوه غور آواز تمام کشور است ولی بی‌جواب نخواهد ماند ما انتقام می‌گیریم."

آقای غنی هم چنان تأکید کرد که عملیات پنج روز قبل در شمال مرکز ولایت غور جهت پاکسازی از وجود مخالفین راه اندازی گردیده‌است و تا نابودی لانه‌های دشمن متوقف نخواهد شد:

" جا دارد تا از والی غور و نیروهای امنیتی تشکری کنم که قضیه را به موقع برایم گفتند و من هم دستور عملیات را دادم و تا دستور بعدی من این عملیات متوقف نخواهد شد."

رئیس جمهور غنی غور را یکی از ولایات فراموش شده عنوان کرد که به گفته وی بعد از این هفتاد درصد از وقتش را صرف ولایات عقب مانده، مانند غور خواهد کرد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

از سوی هم احداث شاهراه مرکزی کابل – غور و غور – هرات، اعمار بند برق پوزه لیچ، مشارکت سیاسی غوری‌ها در حکومت مرکزی و ظرفیت سازی در بخش خانم‌ها از وعده‌های عمده دیگری رئیس جمهور برای مردم غور بود.

رئیس جمهور غنی گفت:

" تعهد دوم ما این است که شاهراه شرق و غرب به هر قیمت که باشد تمام می‌شود، ولی مدت اجرا اش را امروز برای شما گفته نمی‌توانم و برای احداث بند برق پوزه لیچ نیز با وزیر انرژی و برق صحبت کردیم و یک تقسیم اوقات برای‌شان داده ام."

در این حال غلام ناصر خاضع والی غور که در این جلسه سخنرانی می‌کرد، کمبود نیروهای امنیتی، خرابی شاهراه مرکزی، نا هنجاری‌ها در قسمت زنان مخصوصاً مناطق اطراف و نبود برق را از چالش‌های مهم سد راه غوری‌ها عنوان کرد.

غلام ناصر خاضع والی غور
غلام ناصر خاضع والی غور

آقای خاضع گفت:

" مردم این دیار از سال‌های متمادی به این سو درد بی‌اعتنایی‌ها، محرومیت‌های اقتصادی را با خود حمل می‌کنند، نبود راه مواصلاتی پخته، انرژی برق، آب آشامیدنی، زراعت میکانیزه، گرانی مواد ساختمانی و ارتزاقی و از طرف هم تهدید‌های تروریستی، راه گیری، کثرت گروه‌های مسلح غیر مسئول و کمبود پرسونل امنیتی از چالش‌های است که گلوی این مردم را می‌فشارد."

رئیس شورای ولایتی غور، نماینده جامعه مدنی، نماینده شورای علما و نماینده زنان، نیز در این مراسم از رئیس جمهور کشور خواستند تا به وعده‌هایش عمل نموده و بر چالش‌های موجود در این ولایت نقطه پایان بگذارد.

این اولین باریست که بعد از ایجاد حکومت وحدت ملی، رئیس جمهور غنی به این ولایت سفر کرده و بر انکشاف و بازسازی در غور که یکی از فقیر ‌ترین ولایات کشور به حساب می‌آید، وعده سپرد.

قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG