لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

نیروهای عراقی عملیات را بالای آخرین شهر تحت تصرف داعش آغاز کردند


نیرو‌های عراقی از پیشروی‌شان در برابر گروه داعش خبر داده می‌گویند، عملیات را بالای آخرین شهر تحت تصرف گروه موسوم به دولت اسلامی در جنوب موصل آغاز کرده‌اند.

نجم الجبوری فرمانده عملیات موصل روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که حمله امروز بالای شهرک همام القلیل واقع در ده کیلومتری جنوب موصل ضربه کلان به یک گروه هفتاد نفری دولت اسلامی بود.

به گفته الجبوری، عملیات نظامی ده بجه صبح به وقت محلی آغاز شد که در نتیجه شماری از جنگجویان داعش تلاش کردند تا از طریق دریای دجله فرار کنند.

فرمانده عملیات موصل افزود که نیرو‌های عراقی از آغاز عملیات تا کنون از سه حمله موتر بمب گذاری شده جلوگیری کرده‌اند.

در همین حال سازمان ملل متحد می‌گوید، جنگجویان گروه داعش یک هزار و شش صد غیر نظامی ربوده شده را از شهر همام القلیل به شهر تلعفر در غرب موصل انتقال داده‌اند و همچنان ۱۵۰ خانواده را از این شهر با خود به موصل برده‌اند.

به گفتۀ روینا شمداسنی سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل، گروه داعش به مردم گفته است که کودکان بخصوص پسران سن ۹ سال و بیشتر از آن را به آنها بسپارند تا در جنگ به داعش کمک کنند.

بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ جنگجوی گروه دولت اسلامی در مناطق مختلف موصل حضور دارند.

یک روز پیش نیز مقامات نظامی عراق گفتند که قوای این کشور در مقابل جنگجویان گروه دولت اسلامی در جنوب شهر موصل پیشرفت داشته و یک ناحیه را در داخل شهر تصرف کردند.

به گفتۀ مقامات نظامی، قوای عراقی در شرق موصل شش حوزه را از دست گروه داعش آزاد کردند.

اداره خدمات ضد تروریزم در عراق می‌گوید، در حال حاضر حوزه‌های ملایین، سماح ، خضرا، قدس و کرامه تحت کنترول حکومت درآمده‌اند.

عملیات حکومت عراق و جنگجویان کُردی علیه گروه دولت اسلامی یا داعش در موصل بتاریخ ۱۷ اکتوبر آغاز شد.

XS
SM
MD
LG