لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۹

مقامات : ا‌‌‌ئتلاف به رهبری امریکا از حاکمیت ملی سوریه تخطی کرده‎است


یک مقام عالی رتبه سوریه، ا‌‌‌ئتلاف به رهبری امریکا را انتقاد کرده، می‎گوید که این ا‌‌‌ئتلاف از حاکمیت ملی سوریه، تخطی کرده‎است.

وزیر عدلیه سوریه تعهد نمود که در برابر آن کشورها، سازمان‎ها و اشخاص مبارزه قانونی خواهد کرد که مسئول کشتار مردم سوریه شمرده می‎شوند.

نجیم الاحمد انتقاد بر این ا‌‌‌ئتلاف را در سمپوزیمی که از سوی وزارت عدلیه و به کمک وزارت‎های اطلاعات و معارف این کشور تنظیم شده بود، بیان کرد.

نجیم الحمد: از هیچگونه مبارزه در برابر تروریزم، حمایت و تمویل کننده‎گان آن، اباء نخواهم ورزید.
نجیم الحمد: از هیچگونه مبارزه در برابر تروریزم، حمایت و تمویل کننده‎گان آن، اباء نخواهم ورزید.

هدف این سمپوزیم ستراتیژیک بین المللی، تمرکز روی نقش امریکا، ترکیه و فرانسه در شرق میانه بوده و در آن بحث‎ها روی مبارزه با تروریزم و مسئولیت سازمان ملل متحد و شورای امنیت در قسمت تطبیق قوانین بشری، شامل می‎باشد.

نجیم الاحمد وزیر عدلیه سوریه گفت:

"از هیچگونه مبارزه در برابر تروریزم، حمایت و تمویل کننده‎گان آن، اباء نخواهم ورزید. در برابر آن کشورها، سازمان‎ها و نهادهای هم دست به اقدامات قانونی می‎زنم که مسئول کشتار مردم سوریه اند."

حکومت سوریه به تکرار گفته، همه جوانب که در این کشور بر ضد تروریزم مبارزه می‎کنند، باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، احترام بگذارند.

گزارش‎ها می‎گویند، در نتیجه حملات هوایی ایتلاف به رهبری امریکا بیش از ۳۰۰ غیر نظامی سوریه کشته شده و به زیربناهای این کشور ضرر رسانده‎است.
گزارش‎ها می‎گویند، در نتیجه حملات هوایی ایتلاف به رهبری امریکا بیش از ۳۰۰ غیر نظامی سوریه کشته شده و به زیربناهای این کشور ضرر رسانده‎است.

بر اساس گزارش خبر گزاری رویترز ا‌‌‌ئتلاف به رهبری امریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو، بدون مجوز سازمان ملل متحد و حکومت دمشق بر سوریه حملات هوایی را انجام می‎دهند.

گزارش‎ها می‎گویند، در نتیجه حملات هوایی ا‌‌‌ئتلاف به رهبری امریکا بیش از ۳۰۰ غیر نظامی سوریه نیز کشته شده و به زیربناهای این کشور هم ضرر رسانده‎است.

جت‎های جنگی نیروهای هوایی ا‌‌‌ئتلاف به رهبری امریکا در ماه سپتمبر، مواضع اردوی سوریه را در شهر دیر الزور، بمباردمان کرده و در نتیجه آن ده‎ها عسکر اردوی سوریه کشته شدند.

قوماندانی قوای مرکزی امریکا گفت، این حمله اشتباه صورت گرفته‎است، اما اردوی سوریه به رهبری ا‌‌‌ئتلاف امریکا را متهم کرده که از گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی یا داعش حمایت می‎کند.

وزیر عدلیه سوریه خطاب به اشتراک کننده‎گان این سمپوزیم بین المللی گفت، حکومت از همه گروه‎های تروریستی، آنانی که این گروه‎های را حمایت می‎کنند و آنانی که بر قلمرو سوریه تجاوز کرده‎اند، حساب پس خواهد گرفت.

جنگ داخلی در سوریه از ماه مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو، آغاز شده که در نتیجه آن تاکنون حداقل ۲۵۰ هزار تن کشته و میلیون ها تن دیگر مجبور به ترک خانه‎های شان شده اند.

XS
SM
MD
LG