لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

مأموریت پولیس اتحادیه اروپا ماه آینده در افغانستان پایان میابد


قرار است مأموریت پولیس اتحادیه اروپا در اواخر ماه آینده میلادی در افغانستان به پایان برسد.

کینیت دین قوماندان عملیاتی ملکی اتحادیه اروپا در افغانستان در مراسم که به این مناسبت روز دوشنبه در کابل برگزار شده‌بود گفت، مأموریت ایپول یا پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان دست آوردهای خوبی داشته‌است.

مأموریت ده ساله پولیس اتحادیه اروپا برای افغانستان در حالی به پایان می‌رسد که مسئولان در این اتحادیه می‎گویند، به زودی مأموریت جدیدی را در این کشور آغاز خواهند کرد.

در مراسم که به روز دوشنبه برگزار شده‌بود، کینیت دین قوماندان عملیاتی ملکی این اتحادیه گفت، در ده سال مأموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان زمینه آموزش برای ۳۱ هزار پولیس افغان فراهم شده و همچنان این مأموریت نیروهای افغان را در بخش مشوره نیز همکاری کرده‎است.

کینیت: ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در کنار آموزش به پولیس در بخش حقوقی، عدلی و آموزش قضایی کارهای را انجام داده‎است.
کینیت: ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در کنار آموزش به پولیس در بخش حقوقی، عدلی و آموزش قضایی کارهای را انجام داده‎است.

به گفته آقای کینیت مأموریت پولیس اتحادیه اروپا در کنار آموزش به پولیس در بخش حقوقی، عدلی و تا حدی در بخش آموزش قضایی هم کارهای را انجام داده‎است.

او افزود:

"این مأموریت تنها در بخش پولیس کار نکرده، بلکه این اتحادیه در بخش‎های حقوق، عدلی و تا حدی در بخش قضایی هم خدمت کرده‌است، این دست آورد تنها برای ما نیست بلکه این دست آورد به همکاری افغان‎های که با ما کار می‎کردند به دست آمده‎است."

به گفته مسئولان اتحادیه اروپا، قرار است پس از پایان این مأموریت، مأموریت جدید این اتحادیه برای افغانستان به کار آغاز کند.

مأموریت پولیس اتحادیه اروپا در حالی در افغانستان به پایان می‎رسد که تا حال ۳۱ هزار پولیس افغان از خدمات آموزشی این مأموریت مستفید شده‎اند.

در مراسم اختتامیه این مأموریت در کابل، تاج محمد جاهد وزیر امور داخله افزود، اتحادیه اروپا دست آوردهای قابل ملاحظه در افغانستان داشته‌است.

به گفته وی مردم افغانستان در انتظار آغاز مأموریت جدید این اتحادیه در این کشور اند.

جاهد: دست آوردهای را که ما در افغانستان شاهد هستیم تمام آن از حمایت جامعه جهانی حاصل شده.
جاهد: دست آوردهای را که ما در افغانستان شاهد هستیم تمام آن از حمایت جامعه جهانی حاصل شده.

او افزود:

"دست آوردهای را که ما در افغانستان شاهد هستیم تمام آن از حمایت جامعه جهانی حاصل شده و ما در حال حاضر هم به کمک جامعه جهانی نیاز داریم چون بدبختانه حالا هم در افغانستان جنگ و نا امنی دوام دارد."

این در حالی است که در این مراسم سناندی ستوری معاون مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، نقش مأموریت پولیس اتحادیه اروپا در این کشور را تأثیر گزار خوانده می‎گوید، امید می‎رود مأموریت جدید این اتحادیه نیز به حمایت افغان‎ها بیانجامد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG