لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

غنی خواهان شمولیت رهبر طالبان در فهرست تعزیرات ملل متحد شد


رئیس جمهور افغانستان خواهان شمولیت نام ملا هبت الله رهبر طالبان در فهرست تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد، شده‎است.

هیت کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد دیروز در دیدارش با مقام‎های بلند رتبه حکومت افغانستان در کابل، روی این موضوع و همچنان حذف نام رهبری حزب اسلامی افغانستان از فهرست تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحث کرد.

اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان در این مورد می‎گوید که محمد اشرف غنی این مطلب را دیروز در دیدارش با هیئت کمیته تعزیرات سازمان ملل بیان کرده‎است.

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده که جرارد- وان بوهیمین رئیس کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد و نماینده خاص بانکی مون برای نیوزیلند در ملاقات اش با رئیس جمهور غنی خواهان نظریات او در مورد درج نام ملا هبت الله رهبر طالبان و دیگر تروریستان در فهرست تعزیرات سازمان ملل متحد و همچنان روند صلح با حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار، شده‎است.

آقای بوهیمین در این دیدارش با رئیس جمهور افغانستان گفت، این کمیته می‎خواهد که در ارتباط به کنترول سیستم بانکی مخالفین مسلح، حکومت افغانستان را کمک کند.

در این دیدار رئیس جمهور، اقتصاد جرمی را که بخش اعظم آن از تجارت مواد مخدر بدست می‎آید، منبع اصلی عواید گروه‎های تروریستی دانسته‎است.

غنی در ارتباط به مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر خواهان مبارزه به سطح بین المللی شده‎است.

وی در این ملاقات گفت، استخراج غیرقانونی معادن یک منبع دیگر عواید جنگجویان مسلح افراطی را تشکیل می‎دهد و به همین دلیل حکومت قراردادهای استخراج معادن را تا وقتیکه یک مدیریت خوب ایجاد شود، فسخ کرده‎است.

بوهیمین: این کمیته می‎خواهد که در ارتباط به کنترول سیستم بانکی مخالفین مسلح، حکومت افغانستان را کمک کند.
بوهیمین: این کمیته می‎خواهد که در ارتباط به کنترول سیستم بانکی مخالفین مسلح، حکومت افغانستان را کمک کند.

خبرنامه ارگ از قول غنی می‎نویسد که می‎گوید، در برابر آن کشورها موقف واضح اتخاذ شود که گروه‎های تروریستی را تجهیز نموده و به آن‎ها پناه می‎دهند.

ظاهراً اشاره رئیس جمهور اشرف غنی یک بار دیگر به پاکستان است.

اعلامیه در ادامه از قول رئیس جمهور افغانستان می‎افزاید، سازمان ملل متحد باید به تروریزم به حیث یک تهدید میان مدت و دراز مدت بنگرد.

در این میان، اعضای هییت کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل دیروز در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان در ارتباط به حذف نام رهبری حزب اسلامی حکمتیار از فهرست تعزیرات از غور و بررسی کامل این کمیته، اطمینان داد.

XS
SM
MD
LG