لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۹

مقامات سرپل: جنگ در مناطق شیرم‌ها به شدت جریان دارد


مخالفین مسلح دولت حوالی ساعت پنج شام روز گذشته (دوشنبه) از دو استقامت بالای مناطق آدرنگ و بلغلی مرکز سرپل حملات تهاجمی ‌شان را آغاز کردند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به رادیو آزادی گفت که این درگیری تا ساعت ۱۱شب گذشته ادامه داشت که در جریان آن ۹ مخالف مسلح دولت به شمول دو قوماندان آنان بنام‌های گل امیر و مبارز کشته شده و مخالفین با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

امانی می‌گوید، در جریان این درگیری دو واسطه زرهی مخالفین مسلح تخریب و ۱۵تن‌ شان زخمی شدند.

وی گفت:

"دو واسطه زرهی مخالفین از سوی نیروهای امنیتی منهدم شد و از این مناطق عقب زده شدند."

آقای امانی افزود، هم اکنون جنگ در قسمت شرق مرکز سرپل که متصل به مناطق شیرم‌ها است بین نیروهای امنیتی و مخالفین به شدت ادامه دارد.

به گفته وی، احتمال می‌رود که این درگیری تشدید یابد و از سوی هم طیاره‌های اردوی ملی به کمک نیروهای امنیتی به پرواز درآمده و در حال سرکوب مخالفین اند.

وی در ادامه گفت:

"مخالفین شب هنگام از مناطق مسکونی به عنوان سنگر و سپر استفاده نموده و در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند که این بار رهبری جنگ مخالفین را والی نام نهاد گروه طالبان در ولایت جوزجان و والی نام نهاد در سرپل و مسئول نظامی این گروه در شمال کشور بر عهده دارند. مخالفین نیروی بیشتری را از ولایت‌های غور، فاریاب، جوزجان و بلخ جمع آوری نموده‌اند."

با این همه، هم اکنون نیروهای خیزش‌ مردمی در مرکز سرپل در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت وخیم شدن اوضاع از آنان نیز کار گرفته خواهد شد.

مسئولان می‌گویند تا به حال در درگیری که در شیرم‌ها رخ داده‌است، ۲ تن از نیروهای امنیتی کشته شده و ۳ تن دیگر زخمی و دو عراده واسطه زرهی این نیرو‌ها از سوی مخالفین مسلح دولت به آتش کشیده شده‌است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG