لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

کامه‌وال: عملیات تصفیوی زمستانی در کندز آغاز شده‌است


مقام‌‌‌های نظامی در زون شمال‌شرق از راه اندازی عملیات تصفیوی زمستانی نیروهای افغان بر ضد گروه طالبان مسلح خبر می‌دهند.

لوی پاسوال شیر عزیز کامه‌وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین‌زر در زون شمال‌شرق به رسانه‌ها گفت که هم‌اکنون نیروهای کافی در ولایت کندز وجود دارد و با استفاده از این نیروها در ساحاتِ آسیب پذیر این ولایت عملیات تصفیوی را راه اندازی کرده‌اند تا در جغرافیای تحت کنترول نیروهای دولتی انکشافات بوجود آید.

شیر عزیز کامه‌وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین‌زر
شیر عزیز کامه‌وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین‌زر

وی گفت:

"این عملیات‌های خرد و ریزه‌ای است که ما خود ما می‌توانیم راه اندازی کنیم، یعنی نیروهای زمینی و هوایی که در کندز مستقر هستند ما با استفاده از این نیروها عملیات راه اندازی می‌کنیم، ولی در برخی ساحات دیگر عملیات‌های بزرگ راه اندازی می‌شود و قومانده‌اش از مقام‌های بلند گرفته می‌شود."

آقای کامه‌وال گفت که به تعقیب این عملیات در آینده نزدیک عملیات گستردۀ تصفیوی تحت نام شفق "۲" نیز بر ضد هراس‌افگنان داخلی و خارجی در سطح این ولایت راه اندازی می‌گردد.

وی به مردم این ولایت اطمینان می‌دهد که بدون کدام نگرانی به کار و فعالیت‌های شان ادامه بدهند، به‌ خاطریکه هم‌اکنون نیروهای دولتی این توانایی را دارند تا از مردم و کشور خود در هر وقت و زمان دفاع کنند.

با این همه جنرال عبدالمالک کریمی قوماندان فرقه ۲۰ پامیر در زون شمال‌شرق نیز می‌گوید که هم‌اکنون وضعِ امنیتی کندز در یک هماهنگی کامل با ارگان‌های امنیتی در کنترول بوده و با راه اندازی عملیات‌های شب‌هنگام در ساحات مختلف این ولایت به مخالفان مسلح حکومت ضربات محکم وارد کرده‌اند.

جنرال عبدالمالک: وضعیت امنیتی کندز در کنترول است.
جنرال عبدالمالک: وضعیت امنیتی کندز در کنترول است.

وی گفت:

"ما نیروهای فوق‌العاده و کافی در کندز در اختیار خود داریم و در هر جاییکه این دشمن بشریت، دشمن آزادی، دشمن تعلیم و تربیه، دشمن مکاتب، دشمن پُل‌ها، دشمن مساجد و دشمن انسانیت دست درازی کند ما هر لحظه و هر ثانیه آمادگی کامل دفع و از بین بُردن‌شان را داریم."

آقای کریمی به مردم کندز تعهد سپرد که پس از این به مخالفان مسلح حکومت این فرصت را نمی‌دهد تا از لانه‌های شان سر بلند کنند و در برابر مردم مشکلات خلق نمایند.

قابل یاد آوریست که این مسئولان ارشد نظامی در حالی از راه اندازی عملیات تصفیوی بر ضد مخالفان مسلح حکومت در این ولایت خبر می‌دهند که هم‌اکنون مخالفان مسلح حکومت در حومه‌های شهر کندز حضور گستردۀ فزیکی دارند و این مسئله باشنده‌گان این ولایت را نیز نگران ساخته‌است.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG