لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۵

مقامات: پلان عملیات زمستانی در هلمند، به حکومت فرستاده شده‌است


مقامات امنیتی هلمند می‎گویند، عملیات نظامی را در فصل زمستان ادامه می‌دهند تا مناطق نزدیک به مرکز و جنوب این ولایت را از وجود جنگجویان طالبان تصفیه نمایند.

قوماندان اپراتیفی و نماینده مردم هلمند در پارلمان می‎گوید، آن‎ها پلان عملیات زمستانی را به حکومت مرکزی فرستاده‎اند.

عبدالجبار قهرمان در صحبت با خبرنگار محلی رادیو آزادی در هلمند گفت، اگر این پلان پذیرفته شود، آن‎ها در فصل زمستان بسیاری مناطق از دست داده را دوباره پس می‎گیرند.

قهرمان: امیدوار هستیم که ما با استفاده از فرصت زمستان منفعت اعظمی بدست آوریم.
قهرمان: امیدوار هستیم که ما با استفاده از فرصت زمستان منفعت اعظمی بدست آوریم.

او افزود:

"امیدوار هستیم که ما با استفاده از فرصت زمستان منفعت اعظمی بدست آوریم. پلان این عملیات را آماده ساخته‌ایم و روی میز رئیس جمهور و همه مقامات امنیتی مرکز گذاشته شده و ذهنیت هم برای آن مساعد است. امکان دارد در نتیجه عملیات زمستانی ساحات زیاد و تقریباً نود درصد مناطق از وجود مخالفین پاک شوند."

به گفته مقامات امنیتی، هر چند، ایران و پاکستان در تابستان مخالفین مسلح را در جنگ و درگیری تشویق و کمک می‎کردند، اما جنگجویان مسلح مخالف حکومت توانایی مبارزه را در اطراف شهر لشکرگاه از دست داده و در حال حاضر برای امنیت مرکز ولایت تهدید شمرده نمی‎شوند.

جبار قهرمان قوماندان اپراتیفی هلمند در ادامه صحبت خود گفت، در نتیجه عملیات میوند که همین اکنون در ولایت هلمند ادامه دارد، تعداد زیاد جنگجویان مخالف بشمول قوماندانان آن‎ها کشته شده و شدت جنگ در این ولایت کاهش یافته‎است.

قهرمان: هفته گذشته عملیاتی شخصاً به رهبری من در ولسوالی ناوه علیه ملا منان اجرا شد، اما او نجات یافت.
قهرمان: هفته گذشته عملیاتی شخصاً به رهبری من در ولسوالی ناوه علیه ملا منان اجرا شد، اما او نجات یافت.

او افزود:

"در حالیکه آن‎ها این توانایی را از دست داده‎اند، ما در مدت کوتاهی یعنی دیشب در منطقه شوره عملیات کرده ده‎ها تن را از زندان آن‎ها رها کردیم. هفته گذشته عملیاتی شخصاً به رهبری من در ولسوالی ناوه علیه ملا منان اجرا شد، اما او نجات یافت. یعنی اینکه، شبی نیست که بر علیه مخالفین عملیات هوایی و نیروهای خاص، اجرا نکنیم و روزی نیست که ما آن‎ها را هدف قرار ندهیم."

وزارت امور داخله افغانستان نیز در یک اعلامیه گفته‌است که در نیتجه عملیات نیروهای خاص افغان در ولایت هلمند ۳۶ تن از یک زندان طالبان آزاد شده‎اند.

اما طالبان رهایی مردمان ملکی را از یک زندانان آن‎ها رد کرده‎اند.

در این حال، شواری ولایتی هلمند از چگونگی انجام عملیات در این ولایت ناراض بوده می‎گویند، این عملیات خیلی به کندی پیش می‎رود.

مقامات امنیتی افغان می‎گویند، عملیات به خاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی به آهستگی به پیش می‎رود.

XS
SM
MD
LG