لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۳

امریکا و جرمنی همکاری های شان را با افغانستان ادامه می‌دهند


بارک اوبا که در آخرین مسافرت اش به حیث رئیس جمهور امریکا راهی چندین کشور شده است، در اظهارات دیروز خود در جرمنی از افغانستان یاد آور شد.

او در نشست خبری مشترک با صدراعظم جرمنی در برلین گفت که امریکا در همکاری با جرمنی و ناتو برای صلح و آرامی در افغانستان تلاش می‌کند.

رئیس جمهور اوباما گفت:

" ما در تلاش‌های جاری خود برای برقراری صلح و آرامی در افغانستان در کنار جرمنی و دیگر کشور‌های ناتو باز هم متحدانه قرار خواهیم داشت."

رئیس جمهور امریکا از همبستگی جامعۀ جهانی در برابر گروه‌های دهشت افگن مختلف نیز یاد آور شده گفت که همه در نیت از میان برداشتن این گروه‌ها با هم متفق اند.

اوباما: امریکا در همکاری با جرمنی و ناتو برای صلح و آرامی در افغانستان تلاش می‌کند.
اوباما: امریکا در همکاری با جرمنی و ناتو برای صلح و آرامی در افغانستان تلاش می‌کند.

بارک اوباما در حالی تعهد همکاری با افغانستان را تجدید می‌کند که رئیس جمهور اشرف غنی گفت که هیچ گروه دهشت افگن نمی‌تواند که بر ارادۀ ملی افغانستان و همکاران بین‌المللی آن فایق آید.

رئیس جمهور افغانستان این اظهارات را در گردهمایی دیروز خود با استادان و محصلان پوهنتون امریکایی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری ابراز داشت.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

" ما یک کتلۀ منسجم، یک ملت متعهد و یک ملت با اراده هستیم. هیچ گروپ تروریستی نمی‎تواند سر ارادۀ ملی یک ملت و سر ارادۀ همکاران بین‎المللی ما که ایالات متحدۀ امریکا است فایق بیاید."

از سوی دیگر جرمنی هم از ادامۀ تلاش‌های خود برای برقراری صلح و آرامی در افغانستان اطمینان داد.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی در نشست خبری مشترک شام دیروز با رئیس جمهور باراک اوباما در برلین گفت که این کشور در کنار افغانستان قرار دارد و برای ثبات سیاسی در این کشور کوشش می‌کند.

وی افزود:

" ما با هم در افغانستان همکاری بسیار داشته ایم. ما به این همکاری ادامه می‌دهیم. من بسیار خوش وقتم که در کنار همکاری‌های نظامی در آنجا برای ایجاد راه‌های حل سیاسی نیز سعی کرده‌ایم. ما روی حل سیاسی در آنجا تأکید داریم."

بارک اوباما در آخرین سفر خارجی اش به حیث رئیس جمهور امریکا از کشورهای یونان و جرمنی بازدید نموده و قرار است روز جمعه از پیرو در امریکایی لاتین بازدید کند.

XS
SM
MD
LG