لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۰

مردم: جنگ در مناطق مختلف سرپل به شدت جریان دارد


باشندگان ولایت سرپل می‌گویند، مخالفین مسلح دولت از شش روز به اینسو حملات گسترده‌ را در حومه‌های شهر سرپل آغاز کرده و روز گذشته بالای برخی از مناطق ولسوالی صیاد حمله کردند.

مقامات سرپل می‌گویند که در جریان درگیری‌های شش روزه به هر دو طرف تلفات وارد شده‌است.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل در صحبت با رادیو آزادی گفت، در نتیجه حملات هوایی و زمینی روز گذشته در مناطق بازار کمی و دره بند ولسوالی صیاد ۱۳مخالف مسلح دولت کشته شده و ۱۷تن دیگر ‌شان زخم برداشته اند.

آقای وحدت کشته و زخمی شدن سه تن از نیروهای امنیتی را نیز تائید کرده برای مردم سرپل اطمینان داد که تلاش های جدی برای سرکوب مخالفین مسلح جریان دارد.

وی گفت:

"من برای مردم سرپل این اطمینان را می‌دهم که نیروهای هوایی و زمینی شب و روز تلاش می‌کنند تا دشمن را سرکوب کنند و دشمن نمی‌تواند هیچ گاه ولایت سرپل را به سقوط مواجه سازد."

در همین حال یک کارمند دولت که نخواست از وی نام گرفته شود به رادیو آزادی گفت، جنگ در ولسوالی صیاد نیز به شدت ادامه دارد و وضعیت نگران کننده‌است.

به گفته وی به جز از مرکز ولسوالی صیاد، تمام قریه جات سمت دره بند بدست مخالفین مسلح دولت سقوط کرده‌است.

از سوی دیگر تاج محمد یک تن از باشندگان ولایت سرپل به رادیو آزادی گفت که مخالفین به مراتب تجهیزات و نیروهای جنگی بیشتر از حکومت در این ولایت دارند.

این باشنده سرپل گفت که کوهستانات که یکی از مهمترین ولسوالی‌های سرپل است، بیشتر از یک سال می‌شود در دست مخالفین قرار داشته و از آنجا سایر جبهات ‌شان را حمایت و اکمال می‌کنند.

وی افزود:

"قسمیکه ما از منطقه خبر داریم مخالفین از وسایط اکمالاتی گرفته تا رنجر، امبولانس، تانک‌های زرهی و مخابره در اختیار دارند."

این باشنده سرپل می‌گوید، نیروهای امنیتی در اطراف شهر در حالت دفاعی قرار داشته و حکومت ظرفیت و توانایی دفاعی را روز تا روز از دست می‌دهد.

اما والی سرپل می‌گوید، در حال حاضر۸۰ درصد حملات مخالفین بالای شهر سرپل عقب زده شده و نیروهای امنیتی در جنگ دست بالا دارند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG