لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۰

‎نماینده‌گان نورستان: ولسوالی دو آب و مندول در محاصره قرار دارد


‎نماینده‎های مردم نورستان در ولسی جرگه می‎گویند که ولسوالی‎های دوآب و مندول این ولایت از حدود یک هفته به این‌سو، در محاصره مخالفین مسلح قرار دارد اما حکومت مرکزی به آن توجه لازم نکرده‎است.

این نماینده‌گان روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفتند که اگر حکومت مرکزی هرچه زودتر دست به کار نشود این ولسوالی‎ها بدست مخالفین مسلح سقوط خواهند کرد.

موحد: حکومت تا کنون هیچ تصمیمی نگرفته‎است.
موحد: حکومت تا کنون هیچ تصمیمی نگرفته‎است.

احمد الله موحد نماینده مردم نورستان در مورد افزود:

"ولسوالی‎های دوآب و مندول از مدت یک هفته در محاصره قرار دارد و حکومت تا کنون هیچ تصمیمی نگرفته‎است این ولسوالی‎ها چندین بار سقوط کرده‎اند ده‌ها سرباز امنیتی به شهادت رسیدند و زخمی شدند. منطقه دکاکین هم ویران شده و حتی به آتش کشیده شده اگر جلو این نا امنی گرفته نشود باز هم همانطور یک حالت خطرناک به میان خواهد آمد."

این نگرانی‎ها در حالی مطرح می‎شوند که حافظ عبدالقیوم سرپرست ولایت نورستان صبح امروز به رادیو آزادی گفته‌است که طالبان از شب گذشته بر مرکز ولسوالی دوآب این ولایت حمله تهاجمی انجام داده و درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و این گروه به شدت ادامه دارد.

نورستان در شمال‌شرق کشور از ولایت‎های استراتیژیک و کلیدی به حساب می‎آید که همیشه گواه نا امنی‎های شدید بوده‎است.

پروین نورستانی یکی دیگر از نماینده‎های مردم نورستان در ولسی جرگه نیز به رادیو آزادی گفت که اگر به امنیت این ولایت توجه نشود شمال و شرق افغانستان نیز با تهدیدات مخالفین مسلح مواجه خواهند شد.

در این حال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که ولسوالی دوآب ولایت نورستان از تهدیدات بیرون شده و نیروهای امنیتی افغان توانسته‌اند مخالفین مسلح را از این ولسوالی عقب برانند.

رادمنش: در اطراف ولسوالی دوآب دشمن تجمع کرده بود و تلاش داشتند تا این ولسوالی را تحت تهدیدات بگیرد.
رادمنش: در اطراف ولسوالی دوآب دشمن تجمع کرده بود و تلاش داشتند تا این ولسوالی را تحت تهدیدات بگیرد.

او افزود:

"در اطراف ولسوالی دوآب دشمن تجمع کرده‌بود و تلاش داشتند تا این ولسوالی را تحت تهدیدات بگیرد قطعات ما به حمایت توپچی و قوای هوایی افغانستان توانستند که آن‎ها را به عقب برانند و فعلاً در ولسوالی دوآب قطعات اردوی ملی با احضارات مکمل حضور دارند و دشمن در آن‎جا به شکست مواجه شده‎است."

در این حال حی‌گل سلیمان‌خیل یکی از این آگاهان نظامی در صحبت با رادیو آزادی می‎گوید که نورستان یکی از مناطق استراتیژیک برای حکومت افغانستان می‌باشد که نیاز است تا امنیت این ولایت حفظ شده و نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی‎های آن از طریق هوا اکمال گردند.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG