لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۵

لورا بوش: ترمپ تلاش‌ها برای حقوق زنان را در افغانستان ادامه دهد


لورا بوش بانوی اول سابق امریکا که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا خاموشی اختیار کرده‌بود، اخیراً از دونالد ترمپ خواست که در موضوع حقوق زنان در افغانستان تلاش‎ها را ادامه بدهد.

خانم بوش بعد از سقوط رژیم طالبان در ساحه گسترش نقش زنان در جامعه افغانستان تلاش‎های زیادی را انجام داده و وقتی که بانوی اول بود چندین بار از افغانستان دیدن کرده‎است.

وی بخاطر فعالیت‌هایش برای حمایت از حقوق زنان در افغانستان و تقدیر از تلاش‌هایش به نماینده‎گی از زنان افغان جایزه بنام "ده ـ برـ ده" را از شبکه دموکراتیک زنان بدست آورد.

این جایزه در ۱۵ سالگی، اولین سخنرانی تاریخی رادیویی خانم اول سابق لورا بوش در مورد وضیعت زنان افغانستان به او اهدا شد.

خانم بوش: دلیلی برای امیدواری در افغانستان وجود دارد.
خانم بوش: دلیلی برای امیدواری در افغانستان وجود دارد.

خانم بوش اظهار داشت که از آنوقت تا کنون بسیار کار در ساحه حقوق زنان در افغانستان صورت گرفته ولی بسیار کارهای دیگر نیاز است تا زنان افغان جایگاه واقعی خود را در جامعه افغانستان پیدا کنند.

خانم بوش گفت دلیلی برای امیدواری در افغانستان وجود دارد.

او در این رابطه به ثبت نام تعداد زیاد دختران برای رفتن به مکتب و افزایش نقش زنان افغان در تجارت اشاره نمود.

خانم بوش در مراسم گرفتن جایزه در هفته گذشته اظهار داشت حالا که اداره نو در امریکا روی کار می‎آید، آن‎ها مسئولیت دارند که با این اداره کار کنند و به این اداره بفهمانند که آن‎ها چه می‎خواهند و او بر ادامه کار اداره نو امریکا برای بهبود وضیعت زنان در افغانستان تأکید نمود.

نظر به نوشته نشریه فید ستاپ بعد از سقوط رژیم طالبان در عملیات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری امریکا در افغانستان خانم لورا بوش یک نقش خاموش ولی فعال در این کشور داشته است.

بحیث بانوی اول او سه بار از افغانستان دیدن کرد و در ساختن پوهنتون امریکایی افغانستان در سال ۲۰۰۶ نقش عمده داشت.

او همچنان یکی از رؤسای افتخاری شورای زنان امریکا و افغان است که توسط رئیس جمهور سابق امریکا جورج دبلیو بوش و رئیس جمهور سابق افغانستان حامد کرزی تشکیل گردید.

هدف این شورا تقویه نقش زنان در بخش‎های معارف، صحت، اقتصاد و موقف رهبری زنان افغان می‎باشد.

XS
SM
MD
LG