لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۹

دی میستورا و شتاین مایر خواهان توقف بمباردمان بالای شهر حلب شدند


نیروهای طرفدار رژیم سوریه بار دیگر عملیات نظامی را به خاطر کنترول بخش شرقی شهر حلب آغاز کردند.

از یک هفته قبل از آغاز این عملیات، طیارات روسی حملات هوایی بالای شهر حلب را آغاز کرده‎اند.

فرستاده خاص سازمان ملل‌متحد برای سوریه هشدار داده‌است، قبل از آنکه رئیس جمهور منتخب امریکا رسماً به کارش آغاز کند، نیروهای رژیم سوریه عملیات را برای شکستن مقاومت در شرق شهر حلب آغاز کرده‎اند.

ستیفن دی میستورا فرستاده خاص سازمان ملل‌متحد برای سوریه و فرانک والتر شتاین مایر وزیر خارجه جرمنی روز چهارشنبه خواستار متوقف شدن بمباردمان در سوریه و بطور خاص بمباردمان بر حلب شدند.

خرابه های جنگ در سوریه
خرابه های جنگ در سوریه

تعدادی از دیپلوماتان به این عقیده‎اند که اظهارت دونالد ترمپ در مورد این‎که می‎خواهد روابط را با روسیه نزدیک سازد، احتمال دارد بشارالاسد را تشویق کرده باشد تا عملیات نظامی را بالای شهر حلب تشدید بخشد.

در شرق حلب حد اقل ۲۷۵ هزار تن از افراد ملکی در حالت محاصره قرار دارند.

وزیر خارجه امریکا روز سه شنبه گفت، در مورد وخامت وضعیت بشری در شهر حلب ابراز نگرانی کرده‎است.

کربی: وضعیت در شهر حلب نهایت خراب است.
کربی: وضعیت در شهر حلب نهایت خراب است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته‌است:

"سازمان صحی جهان، دکتوران بدون سرحد، ادارات نظارت از حقوق بشر و حتی تلویزیون «سی. ان. ان» نشان می‎دهند که وضعیت در شهر حلب نهایت خراب است. شما گزارش‎های اسوشتیدپرس را ببیندید، صحبت آن‎ها با دکتوران نشان می‎دهد که هیچ نوع امکانات برای کار ندارند. این ادعا یا اتهام امریکا نیست. این اطلاعات و معلومات نشر شده توسط رسانه‎های معتبر بین‌المللی است که بر اساس صحبت با مردم تهیه شده‎است و نشان می‎دهد بمباردمان شفاخانه‎ها و کلینیک‎ها ادامه دارد."

ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا بر ضد جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در سوریه عملیات می‎کند.

سازمان ملل‌متحد می‎گوید، حدود یک میلیون تن در سوریه در حالت محاصره قرار داشته و به مساعدت‎های عاجل بشری نیاز دارند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل‌متحد بطور خاص در مورد وضعیت بشری در شهر حلب گفته‎است که وضعیت در شرق آن به اندازه خراب است که قابل بیان نمی‎باشد.

سازمان ملل‌متحد روز سه شنبه گفت، با وصف وقفه‎های کوتاه در عملیات نظامی، وضعیت بشری در حلب وحشتناک است و حملات بالای شفاخانه‎ها و کلینیک‎ها را قابل نگرانی خوانده‎است.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته‎است که وضعیت در شرق آن به اندازه خراب است که قابل بیان نمی‎باشد.
کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته‎است که وضعیت در شرق آن به اندازه خراب است که قابل بیان نمی‎باشد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا در مورد بمبادرمان بالای شهر حلب می‎گوید:

"ما می گوییم این طیارات رژیم بشارالاسد است، طیارات یک جانب که باید باشند، حتی اگر طیارات روسیه هم نباشند و صرف رژیم سوریه بمبارد کند، باز هم روسیه مسئولیت دارد، چون بالای رژیم بشارالاسد نفوذ دارد و با استفاده از آن می‎تواند این حملات را متوقف سازد."

در جریان جنگ جاری در سوریه هزاران تن کشته و ده هزار تن دیگر از مناطق اصلی‌شان بی‌جا شده‎اند که اکثریت آن‎ها در وضعیت دشوار قرار دارند.

این در حالیست که فرستاده خاص سازمان ملل‌متحد برای سوریه در مورد تلاش‎های رژیم بشارالاسد در زمینه تشدید فشار بالای شهر حلب، هشدار داده‎است.

XS
SM
MD
LG