لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۲

ترمپ در حال عقب نشینی از وعده‌هایش در مورد تغییر اقلیمی است


دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا در حال عقب نشینی از وعده‎های هنگام مبارزات انتخاباتی اش در مورد توافق اقلیمی پاریس است.

ترمپ در گفتگو با روزنامۀ نیویارک تایمز گفته‎است که در واقع فکر می‎کند که فعالیت انسانی و گرم شدن زمین تا حدی به هم ربط دارند.

رئیس جمهور منتخب امریکا همچنان گفت، مسئله خروج ایالات متحده از موافقتنامه تاریخی پاریس را به دقت دنبال می‎کند که بر اساس آن از گرمای زمین و آلوده‎گی هوا جلوگیری می‎شود.

ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش موضوع تغییرات اقلیمی را مورد سوال قرار داده بود و گفته بود که ایالات متحده امریکا را از توافق پاریس در مورد تغییرات اقلیمی بیرون خواهد کرد.

این اظهارات ترمپ تعدادی از کارشناسان امور را نیز نگران ساخته‌است.
این اظهارات ترمپ تعدادی از کارشناسان امور را نیز نگران ساخته‌است.

دو نالد ترمپ که دیروز بامسئولان و خبرنگاران روزنامه نیویارک تایمز و خبرنگاران در شهر نیویارک صحبت می‎کرد، موقف خود را در بخش‎های دیگر مانند، روابط اش با روسیه، جنگ عراق و سوریه نیز بیان کرد.

این اظهارات ترمپ تا حدی متخصصین محیط زیست و تغییر اقلیم را نیز نگران ساخته بود.

ترمپ در مصاحبه خود همچنان در رابطه با تعقیب قانونی هلیری کلنتن رقیب انتخاباتی اش در اراتباط به استفاده وی از یک سرور ایمیل خصوصی در جریان که او وزیر امور خارجه امریکا بود، موقف نرمتری را اختیار کرد.

رئیس جمهور منتخب امریکا گفته بود که خانم کلنتن به دلیل این‎که در هنگام وزارت خود از ایمل‎های شخصی اش برای امور رسمی کار گرفته، باید محاکمه شود.

دونالد ترمپ گفت، نمی‎خواهد به خانم کلنتن صدمه برساند و افزود که او را با شیوه‎های مختلف متضرر نموده و رنج داده‎است.

ترمپ همچنان بهبود روابط در همه بخش‎ها با روسیه را رد کرده، اما به این موقف خود تاکید نمود که واشنگتن و مسکو باید روابط خود را درباره سوریه بهبود بخشند.

ترمپ جنگ امریکا در عراق را در تاریخ ایالات متحده اشتباه بزرگ دانست و افزود که برای پایان جنگ شش ساله در سوریه پلان‎های قوی روی دست دارد که اکنون نمی‎تواند جزئیات آن را ارایه کند.

ترمپ به عنوان ۴۵ مین رئیس جمهور امریکا در بیستم ماه جنوری مراسم تحلیف را به جا خواهد آورد.

XS
SM
MD
LG