لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۱

آرمان ملی: طالبان در تلاش نجات پاکستان از فشارهای جهانی اند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را در مورد انتقال هیئت رهبری طالبان از کویته به ولایت هلمند نوشته اند.

دنیا

روزنامه دنیا به نقل از یک منبع طالبان نوشته است که شورای رهبری این گروه به افغانستان انتقال شده‌است.

در مطلبی در این مورد آمده‌است که اگر خبر انتقال هیئت رهبری طالبان راست باشد به این معنی است که این گروه در جنگ با حکومت افغانستان بالای خود باورمند شده‌است.

نویسنده مطلب گفته است ممکن این کار طالبان تلاش این گروه برای فاصله گرفتن از پاکستان باشد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته است که طالبان با این کار سعی می‌کنند تا پاکستان را از فشار‌های جهانی نجات دهند.

سرمقاله نویس گفته است که موضوع انتقال هیئت رهبری طالبان از کویته به هلمند بخشی از تلاش‌های پاکستان بوده و می‌خواهد که با نشر این دروغ ثابت سازد که هسته طالبان در داخل افغانستان است.

سرمقاله نویس نوشته است، کشور‌های که برای مبارزه با تروریزم آستین بر زده‌اند باید فریب همچو دروغ‌ها را نخورده و نگذارند که پاکستان خود را از فشارهای جهانی نجات دهد.

مدنیت

روزنامه مدنیت نوشته است که انتقال هیئت رهبری طالبان از پاکستان به افغانستان زنگ خطر است و حکومت این کشور باید آن را دست کم نگیرد.

سرمقاله نویس گفته است که پیش از این نیز رویداد‌های رخ داده و حکومت افغانستان آن را نادرست جلوه داده اما بعداً به واقعیت مبدل شده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید که انتقال احتمالی هیئت رهبری طالبان به افغانستان توانایی این گروه را نشان می‌دهد و بخشی از تلاش‌های این گروه برای دوری از پاکستان است.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست اش با کلمات درشت به نقل از اسوشیتد پرس نوشته است که طالبان شورای کویته خود را به جنوب افغانستان منتقل ساخته است.

در مطلب آمده‌است که شورای قضائیه، کمیته مالی و مرکز جلب و جذب این گروه به هلمند انتقال شده‌است.

در مطلب به نقل از تحلیلگران آمده‌است که تلاش برای انتقال شورای کویته به افغانستان از پیش ادامه داشت و با نقل آن به این کشور جنگ شدید خواهد شد.

ویسا سرمقاله‌اش را نیز در همین مورد نوشته و با اشاره به نا امنی‌ها و خود سری در مناطق مختلف افغانستان گفته است که این کشور با توطئه بزرگ روبرو است.

به گفته سرمقاله نویس، همسایه‌های افغانستان با این کشور مخلص نبوده و جامعه جهانی نیز دنبال منافع خود در افغانستان می‌باشد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG