لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۳

کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی رسماً کار شان‌را آغاز کردند


کمیشنران جدید کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی روز یکشنبه رسماً کار شان را آغاز کردند.

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور رسماً این کمیشنران را معرفی کرد و گفت که کمیشنران جدید با در نظر داشت تجارب گذشته کار‌های‌شان را با بی‌طرفی و استقلالیت کامل انجام دهند و زمینه انتخابات عادلانه را مساعد سازند.

سرور دانش تأکید کرد که حکومت افغانستان به طور کامل از کمیسیون‌های انتخاباتی حمایت می‌کند و از هر نوع مداخله در امور کاری این کمیسیون‌ها جلوگیری می‌کند.

دانش: حکومت افغانستان به طور کامل از کمیسیون‌های انتخاباتی حمایت می‌کند
دانش: حکومت افغانستان به طور کامل از کمیسیون‌های انتخاباتی حمایت می‌کند

آقای دانش در ادامه گفت:

"از طرف حکومت این اعتماد را می‎دهیم که استقلال کامل این کمیسیون‌ها را احترام کنیم و از نگاه مالی، تخنیکی و سیاسی از جانب حکومت به طور کامل صد فیصد مورد حمایت قرار بگیرد و حتی حکومت مکلف است که جلو مداخلات بی‌جای نهاد‌ها یا اشخاص یا افراد دیگر را هم بگیرد."

آقای دانش افزود در تعیین کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخابات زمان زیاد ضایع شده‌است که کمیشنران جدید باید از فرصت موجود استفاده نمایند.

در این حال کمیشنران کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌گویند که با استفاده از تجارب خود، اعتماد این کمیسیون را که در بین مردم لطمه دیده‎است دوباره احیا نمایند.

حمیرا حقمل یک عضو این کمیسیون از سازمان‌های بین‌المللی خواهان حمایت مالی و بشری در بخش‌های اصلاحات این کمیسیون شد.

حمیرا حقمل عضو کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان
حمیرا حقمل عضو کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان

وی گفت:

"از جامعه بین‎المللی خواست ما این است که در طرح‌های جدید که در آیندۀ نزدیک از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی ارائه می‎گردد ما را کمک مالی و تخنیکی نماید، چرا که هدف ما اصلاحات انتخابات است، و اصلاحات به منابع مختلف نیاز دارد پس اگر ما این منابع را بدست نیاوریم ممکن است انتخابات آینده به تعویق بیفتد."

از سوی هم علی ستیغ رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌گوید، کمیشنران جدید در تمام مسایل مربوط به انتخابات مسئولانه برخورد نمایند.

آقای ستیغ ابراز امیدواری می‎کند که کمیشنران جدید بتوانند به خواست‌های مردم جواب گویند.

مسئولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‎گویند که در آغاز کار ‌شان هیئت اداری این کمیسیون را خواهند برگزید تا کار‌ها به گونه منظم به پیش رود.

گزارش: حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG