لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۳

سرنوشت: روسای کمیسیون‌های انتخاباتی از قبل تعیین شده بودند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در شماره‌های امروز‌شان روی کمیسیون‌های انتخاباتی و اعضای این کمسیون‌های تمرکز نموده‌اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در شماره امروز اش نوشته است که روسای کمیسیون‌های انتخاباتی از قبل تعیین شده بودند.

در سرمقاله همچنان آمده‌است که تا حال هر تغییر که در کمیسیون‌ها آمده به خواست رئیس جمهور و رئیس اجرائیه بوده است.

به باور نویسنده، اعضای این کمیسیون‌ها در ابتدا با هم توافق دارند ولی زمانیکه وقت کار عملی آغاز شود به گونه سران حکومت وحدت ملی در بین‌ شان اختلافات به وجود خواهد آمد.

سرمقاله نویس اضافه می‌نماید که بعداً کمیسیون‌های انتخاباتی به محل اختلافات و مشکلات تبدیل خواهد شد.

هیواد

روزنامۀ دولتی هیواد در رابطه به کمیسیون‌های انتخاباتی نوشته است و گفته که اگر حکومت می‌خواهد که جلو مشکلات در انتخابات پیشرو را بیگیرد باید در قدم اول تذکره‎های برقی را توزیع نماید و در قسمت تأمین امنیت مطمین هم تلاش نماید و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی باید صادقانه کار‌ شان را انجام بدهند.

در ادامه مطلب آمده‌است که اعضای کمسیون‌های انتخاباتی باید به گونه مستقلانه کار ‌های‌ شان را به پیش ببرند و به مقامات حکومتی اجازه مداخله در امور انتخاباتی را ندهند.

ویسا

رزونامۀ ویسا در مورد اعضای قبلی کمیسیون‌های انتخاباتی نوشته است و گفته شده که به اساس فرمان رئیس جمهور، تمام اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به صفت مشاورین رئیس جمهور تعیین گردیده‌اند.

به باور نویسنده، این اقدام رئیس جمهور برای اعضای قبلی کمیسیون‌ها نه احسان است و نه هم امتیاز بلکه برای حکومت چاره دیگر جز همین اقدام وجود نداشت تا از این طریق شماری از کمیشنران پیشین را در حکومت اعلان و برای خودشان اعاده حیثیت نمایند.

همچنان در سرمقاله تأکید شده که حکومت نمی‌تواند با اعلان و ظایف کمیشنران پیشین، جفای که در قسمت اصلاحات انتخاباتی صورت گرفته است، جبران نماید.

XS
SM
MD
LG