لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۱

ارگ کشته شدن جنرال محی‌الدین غوری را "سانحه هوایی" خواند


جنرال محی‌الدین غوری قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر هرات
جنرال محی‌الدین غوری قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر هرات

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و مأموریت حمایت قاطع تحت رهبری امریکا در افغانستان در مورد کشته شدن جنرال محی‌الدین غوری قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر هرات تأثر عمیق ابراز کرده‌اند.

جنرال غوری دیروز در یک حادثه سقوط هلیکوپتر جان داد.

در یک اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان که شام گذشته به نشر رسید آمده‌است این حادثه یک سانحه هوایی بود و جنرال محی‌الدین غوری در جریان مأموریت رسمی دفاع از وطن کشته شد.

به گفته مقامات، قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات برای دیدار از یک قرارگاه نو اردو در منطقه موریچاق ولسوالی بالا مرغاب ولایت بادغیس در حرکت بود که هلیکوپتر وی سقوط کرد.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید این هلیکوپتر به دلایل تخنیکی در نزدیکی سرحدات ترکمنستان سقوط کرد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان محمد رادمنش به رادیو آزادی گفت که هلیکوپتر هدف قرار نگرفته و این حادثه کدام ارتباطی به فعالیت مخالفین مسلح ندارد.

رادمنش: هلیکوپتر جنرال غوری هدف قرار نگرفته است.
رادمنش: هلیکوپتر جنرال غوری هدف قرار نگرفته است.

محمد رادمنش افزود:

"قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر تورن جنرال غلام محی‌الدین غوری با جمع از اراکین بلند رتبه ولایت بادغیس به منطقه موریچاق رفتند، ولی متأسفانه طیاره آن‌ها نتوانست بنشیند و ۳۰ متر به زمین مانده بود که افتاد و به زمین خورد. من بحیث سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تمام عملیاتی که به نام دشمنان در آن‌جا یادآوری شده آن‌را رد می‌کنم."

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود در این حادثه هفت تن زخمی شده‌اند که جراحت بعضی از آن‌ها عمیق می‌باشد.

رادمنش افزود، آن‌ها در این منطقه یک عملیات مؤفقانه را انجام داده بودند و چنین حوادث نمی‌تواند مانع پیشرفت این عملیات شود.

به گفته رادمنش در نتیجه عملیات شفق دو منطقه موریچاق از مخالفین مسلح آزاد شده‌بود.

یک مقام محلی که نخواست نامش ذکر شود به خبرگزاری فرانس پرس گفته‌است رئیس امنیت بادغیس هم در جمله کسانی است که شدیداً زخمی شده‌اند.

مأموریت حمایت قاطع تحت رهبری ناتو در افغانستان در مورد کشته شدن جنرال غوری اظهار تأثر کرده‌است.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید، جنرال غوری در شرق افغانستان یکی از شش قوماندان مهم بشمار می‌رفت.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است که رئیس جمهور اشرف غنی مرگ جنرال غوری را برای قوای امنیتی و دفاعی افغانستان یک ضایعه بزرگ می‌شمارد.

XS
SM
MD
LG