لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۲

ستیفن: جامعه جهانی خواهان گفتگو روی حل بحران سوریه‌است


نماینده خاص سازمان ملل‌متحد و جامعه عرب برای سوریه اظهار داشت، در حالی که جامعه جهانی در مورد حل سیاسی مشکل سوریه صحبت می‌کند، بحران نظامی در این کشور در حال گسترش است.

ستیفن دی میستورا دیروز در بروکسل به اعضای پارلمان اروپا اظهار داشت هیچ‌کسی با این نظر وی که مبارزه با گروه داعش مهم می‌باشد مخالفت ندارد.

دی میستورا افزود حتی از بیانیه‌های رئیس جمهور منتخب امریکا دونالد ترمپ معلوم می‌شود که او هم در برنامه کاری خود به مبارزه علیه داعش اولویت خواهد داد.

ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد و جامعه عرب برای سوریه
ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد و جامعه عرب برای سوریه

ستیفن دی میستورا در مورد گسترش بحران جنگ در سوریه اظهار نگرانی کرده گفت:

"واضحاً باید گفت که من از این انکار کرده نمی‌توانم که در آن‌جا بحران نظامی توسعه پیدا کرده، من برای شما گفته نمی‌توانم که شرق حلب تا چه وقت تاب آورده می‌تواند. معلومات اخیر اینست که فعالیت‌های نظامی در این‌جا در حال افزایش است."

دی میستورا در حالی در مورد خراب شدن وضعیت در شرق حلب اظهار نگرانی می‌کند که قوای رژیم سوریه ادعا کرده‌است که در هفته جاری شش حوزه را در حلب که قبلاً در دست مخالفین مسلح بودند، تصرف کرده‌اند.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیا است می‌گوید، مخالفین مسلح رژیم بشارالاسد در شرق حلب یک بر سه بخش مناطق تحت تسلط خود را از دست داده‌اند.

منطقه شرقی حلب به دو بخش تقسیم شده و هزاران تن از این منطقه فرار کرده‌اند.

رئیس اداره ناظر حقوق بشر سوریه رامی عبدالرحمن گفته‌است از سال ۲۰۱۲ تا حال این بزرگترین شکست مخالفین مسلح در برابر قوای رژیم بشارالاسد در این کشور می‌باشد.

روسیه از مدت زمانی به این‌سو برای حمایت از رژیم بشارالاسد عملیات هوایی را در سوریه راه اندازی کرده‌است.

قوای روسیه برای باز پس‌گیری حلب هم به قوای رژیم سوریه کمک هوایی می‌رساند.

در نتیجۀ بد شدن وضعیت در حلب رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دیروز به وزارت‌های دفاع و حالات اضطراری کشورش دستور داد که بزودترین فرصت تیم‌های سیار طبی را به منطقه بفرستند.

دیمیتری پیسکوف سخنگوی کرملین دیروز گفت، رئیس جمهور پوتین به اردوی کشورش دستور داده‌است که به باشنده‌گان شهر حلب و مردم اطراف آن کمک‌های عاجل برسانند.

اداره‌های کمک بشری، بر رژیم بشارالاسد و روسیه اتهام وارد می‌کنند که عمداً مراکز صحی را مورد حمله قرار داده‌اند.

رئیس اداره کمک‌های بشری ملل‌متحد هم در مورد وضعیت تأسف‌بار حلب اظهار نگرانی کرده گفته‌است، در حلب هیچ شفاخانه و یا مرکز صحی فعال نیست و ذخیره مواد خوراکی هم ختم شده‌است.

حکومت فرانسه خواسته‌است شورای امنیت ملل‌متحد یک اجلاس اضطراری را برای صحبت در مورد سوریه برگزار نماید.

گفته می‌شود که بیش از ۲۵۰ هزار تن در حلب در شرایط خراب بسر می‌برند.

XS
SM
MD
LG