لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۴

لوی درستیز جدید پاکستان سوگند وفاداری یاد کرد


جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز جدید پاکستان
جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز جدید پاکستان

جنرال راحیل شریف لوی درستیز قبلی پاکستان امروز سه شنبه در مراسمی که به مناسب تحلیف لوی درستیز جدید در شهر راولپندی دایر شده بود از پیچیده‎گی اوضاع امنیتی منطقه سخن گفته و روی مبارزه علیه تروریزم تاکید کرد.

جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز جدید پاکستان جانشین جنرال راحیل شریف شد که به تقاعد سوق داده شده‎است.

شریف در مراسم تحلیف لوی درستیز جدید از پیچیده‎گی اوضاع امنیتی منطقه سخن گفته و تلاش‎های نیروهای امنیتی کشورش در مبارزه علیه تروریزم یاد کرد.

شریف: اوضاع امنیتی منطقه پیچیده است.
شریف: اوضاع امنیتی منطقه پیچیده است.

او افزود:

"اوضاع امنیتی منطقه پیچیده‎است و چالش‎های که که کشور ما تا حال با آن مواجه بوده هنوزهم پایان نیافته‎است. برای ادامهء ثبات در پیروزی که در چند سال اخیر به آن دست یافته ایم این ضروری است که ایثار شهدای ملت خود را به یاد داشته باشیم. محو تروریزم ضروری است. تمام قوا باید در یک صف قرار داشته باشند."

آقای شریف همچنان از پالیسی پاکستان علیه هند سخن گفته و ابراز داشت که پالیسی تحمل به معنای ضعف نیست.

او افزود:

"می‎خواهم برای هند واضح بسازم که داشتن پالیسی تحمل و شکیبایی ما به حیث ضعف، عواقب منفی را در قبال خواهد داشت."

این بیانات جنرال شریف یک روز بعد از آن ایراد شد که وزیر دفاع پاکستان گفت، تعیین لوی درستیز جدید کدام تغیری را در پالیسی پاکستان در برابر هند وارد نمی‎کند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان که با تلویزیون جیو صحبت می‎کرد، هر گونه انتظاری را رد کرد که گویا جنرال قمر جاوید باجوه بلافاصله تغییرات بنیادی را در سیاست نظامی این کشور به میان می‎آورد.

قابل ذکر است که اردو در سیاست‎های پاکستان به شمول سیاست خارجی مانند روابط این کشور با هند، افغانستان و ایالات متحده امریکا نقش عمده را بازی می‎کند.

اردوی پاکستان از لحاظ کمیت ششمین بزرگترین اردوی جهان به شمار می‎رود.

XS
SM
MD
LG