لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۳

پولیس محلی کندز ادعا می‌کند که سلاح‌های سبک و سنگین ندارد


پولیس محلی کندز می‌گوید که نبود سلاح‌های سبک و سنگین و تجهیزات نظامی باعث شده تا آنان در برخی اوقات در برابر طالبان مسلح عقب نشینی کنند.

پولیس محلی کندز مقام‌های محلی این ولایت را به بی‌توجهی متهم کرده می‎افزاید که از اثر بی‌پروائی مسئولان محلی وضعیت امنیتی در کندز روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

محمد کریم یک‌تن از قوماندانان پولیس محلی در کندز در گفت‌وگو با رادیو آزادی گفت که آنان در ساحاتِ آسیب‌پذیر این ولایت در برابر طالبان مسلح قرار دارند، اما با کمبود سلاح‌های سبک و سنگین رو به رو هستند.

پولیس محلی کندز
پولیس محلی کندز

او افزود:

"در هر شرایط ما جنگ می‌کنیم اگر خوب‌تر اکمال شویم ما حالا هم در مقابل دشمن ایستاد هستیم آن وقت خوب‌تر ایستاد می‌شویم. توپ ۸۲ ، نارنجگ انداز، سلاح ثقیل و تانگ هاموی نداریم اگر این‎ها را داشته باشیم دشمن از پیش ما سر بلند نخواهد کرد."

در همین حال محمد شفیق یک‌تنِ از قوماندانان پولیس محلی می‎گوید که مخالفان مسلح حکومت نسبت به پولیس محلی به مراتب مجهز هستند.

وی بیان نمود که هم‌اکنون با سلاح‌های دست داشته‌شان در برابر این گروه می‎رزمند و اگر بیشتر تجهیز شوند ساحاتِ تحت کنترول‌شان را از حضور طالبان مسلح تصفیه می‌کنند.

او افزود:

"من تقریباً ۷ سال می‌شود که در صفوف پولیس محلی فعالیت دارم و دشمن در برابر ما هرنوع سلاح را استفاده می‌کند از قبیل توپ ۸۲، نارنجگ و راکت ما صرف تفنگ کلاشنیکوف در دست داریم."

از سوی هم محمد معصوم هاشمی آمر امنیت قوماندانی امنیه کندز می‌گوید که پولیس محلی همانند پولیس ملی از سایر امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار هستند، اما سعی می‌کنند تا به اسرع وقت به برخی مشکلات پولیس محلی رسیده‌‎گی کنند.

او افزود:

"همین حالا من در یکی از پوسته‌های امنیتی قرار دارم. پوسته‌های امنیتی خود را کنترول می‌کنم که چی مشکل دارند که آن را حل کنیم. ما از قبیل مهمات هیچ مشکل نداریم در بخش البسه مشکل داریم که به زودی می‌رسد و در اختیار پولیس ملی و پولیس محلی قرار می‌گیرد."

باید یاد آور شد که از سال ۲۰۱۰ به این‌سو پولیس محلی در چوکات وزارت امور داخله کشور در سایر ولایت‌های افغانستان به‌خصوص در کندز فعالیت‌های ضد طالبانی خود را آغاز کرده‎اند و هم اکنون در ولسوالی‌های این ولایت و مرکز کندز در خط مقدم جهبه در برابر طالبان مسلح مستقر هستند.

این نیروهای امنیتی می‌گویند که اگر به مشکلات و خواسته‌های‌شان رسیده‌گی شود، دیگر طالبان مسلح در مناطق‌شان سربلند نخواهد کرد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG