لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

ملل متحد: روسیه زمینه کمک به نیازمندان در حلب را فراهم می‌کند


مشاور بخش کمک‌های بشر دوستانه‌ای سازمان ملل برای سوریه می‌گوید، امیدوار است که روسیه زمینه خروج و انتقال حدود چهار صد زخمی را از شهر حلب، فراهم کند.

یان اگلند که دیروز در شهر ژینو سویس در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت، روسیه از گفتگو در این باره ابراز آمادگی کرده‌است.

جان ایگلند رئیس گروه کمک رسان بشری سازمان ملل متحد برای سوریه
جان ایگلند رئیس گروه کمک رسان بشری سازمان ملل متحد برای سوریه

وی افزود:

"روسیه اعلان کرده که برای رساندن کمک‌های بشری به شهر حلب چهار راه موجود اند و می‌خواهد در مورد چگونگی بیرون کردن مردمان از این راه‌ها، گفتگو کند. ما تقریباً چهار صد زخمی داریم که هر چه زودتر انتقال یابند. از این راه‌ها برای انتقال مواد خوراکه و مواد طبی نیز استفاده شده می‌تواند."

ستیفن دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد برای سوریه نیز یکجا با یان اگلند در این نشست خبری حضور داشت. او گفت، برای رساندن کمک‌های عاجل به افراد نیازمند حلب، ضرورت است تا جنگ پایان یابد.

دی میستورا: برای رساندن کمک‌های عاجل به افراد نیازمند حلب، ضرورت است تا جنگ پایان یابد.
دی میستورا: برای رساندن کمک‌های عاجل به افراد نیازمند حلب، ضرورت است تا جنگ پایان یابد.

ستیفن دی میستورا به خبرنگاران گفت، در این مورد خوشبینی‌ها موجود اند:

"سازمان ملل متحد تا هنوز هم قطع جنگ را در سوریه می‌خواهد، تا به غیر نظامیان رسیدگی صورت گیرد و نیازمندان برای دسترسی به کمک‌های صحی به محلات امن انتقال یابند. در این مورد مهم‌ترین کاری که ما در آستانه فرا رسیدن زمستان خواهان انجام آن هستیم، اعمار سرپناه است که مردم در آن زندگی کنند."

در این حال رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مشاور امنیت ملی وی به دوام تلاش‌های کمک رسانی بشری به مردم نیازمند شهر حلب سوریه موافقه کرده‌اند.

رسانه‌های روسی به نقل از دیمتری پیسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید، مشاور امنیت ملی روسیه دیروز در این مورد صحبت کرد.

در شهر حلب بیش از ۲۵۰ هزار تن در محاصره قرار دارند.

از آغاز جنگ سوریه در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ میلادی، نه تنها مناطق زیادی در این کشور تخریب و از بین رفته، بلکه بر اساس ارقام ارائه شده از طرف ادارات مختلف تقریباً، ۴۰۰ هزار تن کشته شده‌اند.

در جریان هفتۀ گذشته، کاروان‌های کمک رسانی به شهرهای فووا، کفریه، مدایه و زبدانی انتقال یافتند. اما نفوس در این شهر‌ها تنها هشت درصد مردمان محاصره شده شهر حلب را تشکیل می‌دهد.

در حالیکه، حکومت پلان کمک رسانی برای ماه دسمبر را تصویب نکرده، معلوم نیست که مردمان جنگ زده و محاصره شده که مرمی از زمین و هوا بر آنها می‌بارد، به چه سختی و دشواری‌های روبرو خواهند شد.

مرتبط

XS
SM
MD
LG