لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۸

جان کری خواهان ادامه تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه شد


جان کری وزیر خارجه امریکا خواهان ادامه تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه شده‌است.

وزیر خارجه امریکا در حالی روی ادامه تلاش ها در راستای پایان یافتن جنگ سوریه تأکید کرده‌است که نبرد شدید در شهر حلب این کشور، نگرانی را در خصوص بحران بشری ایجاد کرده‌است.

جان کری دیروز با سیرگی لاوروف همتای روسی اش و ستیفن دیمیستورا نماینده سازمان ملل متحد برای سوریه در شهر روم پایتخت ایتالیا دیدار کرد.

آقای کری در یک نشست مشترک خبری با وزیر خارجه ایتالیا گفت که هدف از بحث ها ایجاد یک چهارچوب بود تا به اساس آن طرف های درگیر در ژینو گردهم آیند:

" امیدواریم که به وضعیت بشری در حلب به طور مؤثر رسیده‌گی شود و اگر بتوانیم که یک چوکات را در زمینه خروج مردم از حلب ایجاد کنیم شاید این شهر مصیبت اندکی رهایی یابد. این مسئله شاید زمینه را فراهم کند که بتوانیم در ژینو گفت وگو ها را آغاز کنیم."

سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک نشست مشترک دیگر خبری با وزیر خارجه ایتالیا ظاهر شد.

لاوروف: نزاعِ سوریه راه حل نظامی ندارد.
لاوروف: نزاعِ سوریه راه حل نظامی ندارد.

لاوروف برای توقف خشونت ها در سوریه خواهان یک تعهد شد و گفت که نزاعِ سوریه راه حل نظامی ندارد:

" مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد، ما در پشتیبانی از گروه بین المللی حمایت از سوریه از همین نظر حمایت کرده بودیم. اما بدبختانه همه برای حمایت از این موضع که راه حل نظامی وجود ندارد آماده نبودند."

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد به روز جمعه روی مسوده یک قطعنامه در ارتباط به سوریه بحث کرد.

در این مسوده خواست پایان جنگ در سوریه مطرح شده‌است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ به اینسو سه صد هزار تن کشته شده و میلیون ها تن از مناطق شان کوچیده‌اند.

XS
SM
MD
LG