لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۶

چراغ: تمرکز اصلی نشست قلب آسیا بالای صلح و امنیت افغانستان است


روزنامه های چاپ امروز کابل سرمقاله و تعدادی از مطالب شانرادر مورد ششمین نشست قلب آسیا و ستراتیژی مبارزه با تروریزم افغانستان اختصاص داده‌اند.

چراغ

روزنامه چراغ در صفحه نخست شماره امروزی اش با عنوان درشت نوشته است که تمرکز اصلی نشست قلب آسیا بالای صلح و امنیت افغانستان است.

در ادامه مطلب آمده است که حکومت افغانستان این کنفرانس را در امر مبارزه مشترک با تروریزم مهم می‌داند.

به باور نویسنده در این نشست مقامات افغان با سران کشور های منطقه صحبت خواهند نمود تا در قسمت مبارزه با تروریزم موقف جدی تری اتخاذ نمایند.

در مطلب همچنان در مورد اشتراک کننده های این نشست اشاره شده و نوشته اند که کشور های هند، چین، روسیه، ترکیه، ایران، و سعودی هم اشتراک خواهند نمود که از تأثیر زیادی در منطقه برخوردارند.

ویسا

روزنامه ویسا همچنان در صفحه نخست اش نوشته است که هند فردا میزبان نشست قلب آسیا خواهد بود.

در مطلب آمده است که ارزیابی چالش ها، مبارزه مشترک علیه تروریزم و انکشاف اقتصادی مسایل مورد بحث در این نشست خواهند بود.

در ادامه مطلب آمده است که در این نشست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نریندرا مودی صدراعظم هند از جملۀ سخنرانان این نشست خواهند بود.

در مطلب از قول شیدا محمد ابدالی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در هند هم گفته شده که قرار است در این نشست ستراتیژی مشترک مبارزه علیه تروریزم هم تصویب شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم در سرمقاله اش ضمن تأکید بر این موضوع نوشته است که ستراتیژی مبارزه با تروریزم تصویب می‌شود.

سر مقاله نویس اضافه می‌نماید که تروریزم یک مشکل جدی است ولی برای مبارزه با این پدیده، اجماع منطقه‌وی ایجاد شده‌است.

به باور سرمقاله نویس کشور های حامی تروریزم باید زیادتر از پیش مورد فشار قرار بگیرند و منزوی ساخته شوند تا از حمایت شان دست بردارند.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت هم در مورد این موضوع مطلبی را به چاپ رسانیده‌است و از قول سفیر افغانستان در هند نوشته که این ستراتیژی نه تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه تأثیر مثبت بجا خواهد گذاشت.

در مطلب آمده است که در این نشست نماینده های ۴۰ کشور و سازمان بین المللی اشتراک می‌کنند.

در مطلب از قول مقامات هندی آمده است که تروریزم یک مشکل منطقه‌وی و جهانی است و همه می‌دانند که از سوی کدام کشور حمایت می‌شود و مشکل اصلی در کجا است.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG