لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

رانندگان وسایط باربری ولسوالی بلخاب از مسدود بودن راه شکایت دارند


رانندگان موترهای باربری ولسوالی بلخاب ولایت سرپل بنابر مسدود بودن راه‌های مواصلاتی این ولسوالی به رسم اعتراض موتر های شان را در مقابل دروازه ولایت توقف داده خواهان باز شدن راه بلخاب از طریق ده مرده و مسجد سبز ولسوالی سانچارک شدند.

محمد علی یک تن از رانندگان موترهای باربری که موترش را در مقابل دروازه ولایت سرپل توقف داده‌است می‌گوید، راه بدیلی را که مقامات محلی بنابر نا امنی انتخاب نموده‌اند در اثر ریزش برف و باران مسدود شده و راه ده مرده و مسجد سبز که به دست طالبان است نیز پولیس محلی اجازه رفت و آمد را برای شان نمی‌دهد.

به گفته محمد علی راه ده مرده راه اصلی این مردم است که باید این راه باز باشد.

"این راه، راه ترانزیتی ما است. ما مشکل راه داریم. پولیس محلی ما را از این راه به رفتن نمی‌مانند. ۲۵ روز می‌شود که راه ما بند است."

این رانندگان می‌گویند، با وجودیکه چندین بار این موضوع را به گوش مسئولین رسانده‌اند اما توجه چندان صورت نگرفته است.

محمد ذاکر یک تن دیگر از این راننده‌ها به رادیو آزادی گفت:

" پولیس‌های محلی راه ما را می‌گیرند. طالب غرض ندارد. راه ما را از منطقه ده مرده و مسجد سبز بسته اند."

اما محمد ظاهر وحدت والی سرپل می‌گوید که آنها بخاطر تأمین امنیت بهتر رانندگان راه بدیل دیگری را انتخاب کرده‌اند که یکی آن از طریق ولسوالی زارع ولایت بلخ و دیگری آن از ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان به ولسوالی بلخاب وصل می‌شود.

آقای وحدت همچنان علاوه کرد که راه ده مرده و مسجد سبز که مرکز شهر سرپل را به ولسوالی بلخاب وصل می‌کند به دست طالبان است و این مسیر در این اواخر شاهد چندین رویداد آدم ربایی و اختطاف‎ها بوده که در تازه ترین مورد هفده مسافر که از سوی طالبان ربوده شده بودند توسط نیروهای امنیتی از چنگ طالبان آزاد ساخته شده‌است.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل
محمد ظاهر وحدت والی سرپل

والی سرپل افزود:

"پس از گروگان گیری ها تصمیم گرفته شد تا راه حلی جستجو گردد که تا راه بدیلی دیگر پیدا شود که خوشبختانه ما راه زارع - بلخ و دره صوف - سمنگان که با ولسوالی بلخاب وصل می‌شود انتخاب کردیم و برای سه ماه کار بالای آن صورت گرفت حالا در آن مسیر نه طالب است و نه هم دزد. به راحتی رفت و آمد کرده می‌توانند."

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG