لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۶

کار ۲۶۴ پروژۀ کاریابی در سرپل آغاز شد


با افتتاح تعمیر ولایتی برنامه همبستگی ملی توسط والی ولایت سرپل کار ۲۶۴ پروژه کاریابی برای افراد فقیر در چهار ولسوالی ولایت سرپل امروز سه‌شنبه آغاز گردید.

بگفته مسئولان با آغاز این کار برای ۲۰ هزار تن افراد بیکار زمینه کار مساعد می‎گردد.

انجنیر احمد جاوید رئیس احیا و انکشاف دهات ولایت سرپل به رادیو آزادی گفت که کار اعمار تعمیر ولایتی برنامه همبستگی ملی یک و نیم سال قبل در ناحیه دوم شهر سرپل در ساحه ۳۲۵ متر مربع زمین آغاز گردیده بود تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته‎است که این تعمیر به هزینه بیش از ۱۶ میلیون افغانی در سه منزل بطور اساسی اعمار گردید.

به گفته مسئولان بیش از ۲۴۰۰ پروژه عام‌المنفعه در ۶۱۲ قریه در سطح این ولایت به بهره برداری سپرده شده‎است.
به گفته مسئولان بیش از ۲۴۰۰ پروژه عام‌المنفعه در ۶۱۲ قریه در سطح این ولایت به بهره برداری سپرده شده‎است.

وی افزود:

"این تعمیر مشکلات نبود جای مناسب را در حال حاضر به برنامه همبستگی ملی و در آینده‎ها به برنامه ملی میثاق شهروندی فراهم می‎سازد."

آقای جاوید می‎گوید کار ۲۶۴ پروژه حفظ و مراقبت به هزینه بیش از دو میلیون دالر امریکایی در قالب برنامه (MCG) یا کاریابی برای افراد فقیر در ۲۷۵ قریه در ولسوالی‎های سانچارک، سوزمه قلعه، صیاد و گوسفندی این ولایت آغاز گردید.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل در محفل افتتاح تعمیر و آغاز کار این پروژه گفت:

"در طول کار برنامه همبستگی ملی کارهای خوبی صورت گرفته مثلاً در زیربنا سازی معارف و سکتور صحت زیادتر توجه گردیده. امیدوار هستم که در برنامه‌های بعدی هم هزینه‎های این برنامه‎ها نیز از طریق شوراهای انکشافی روستا بطور دقیق و شفاف به مصرف برساند و دست‌آورد خوبی از این برنامه‎ها نیز داشته باشیم."

به گفته مسئولان بیش از ۲۴۰۰ پروژه عام‌المنفعه در ۶۱۲ قریه در سطح این ولایت به بهره برداری سپرده شده‎است که از مزایای آن‎ها اضافه از ۱۲۵ هزار خانواده مستفید گردیده‎اند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG