لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۶

منبع: خانواده حکمتیار به ننگرهار رسیده و خودش هم به آن‌جا می‌رود


گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند که برای آمدن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به این ولایت آماده‌گی دارند و اگر تصمیم گرفته شود که حکمتیار به این ولایت می‌رود، از وی استقبال خواهند کرد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت، تا هنوز معلوم نیست که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به این ولایت می‌رود یا نه، اما اگر در این رابطه تصمیم گرفته شده باشد آن‌ها از آن استقبال خواهند کرد.

آقای خوگیانی شام گذشته به رادیو آزادی گفت، در این اواخر یک هیئت رسمی از کابل به این‌جا رفته بود تا در مورد شرایط آمدن آقای حکمتیار و خانواده‌های اعضای دیگر حزب اسلامی صحبت کند، ولی خبر نهایی آمدن وی تا حال نرسیده‎است.

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار
عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار

آقای خوگیانی در مورد گفت:

"این بعداً معلوم خواهد شد که امیر حزب اسلامی به ننگرهار می‌ماند و یا به ولایت دیگر می‌رود، اما اگر این‌جا بیاید مقامات و مردم ننگرهار از او استقبال خواهند کرد. کمیسیونی که برای تطبیق تفاهمنامه بین حکومت و حزب اسلامی حکمتیار مؤظف شده‌است کمیته‌های مختلف دارد که یکی از هیئت‌های آن به ننگرهار آمده‌بود و در مورد برگشت مهاجرین مربوط به حزب اسلامی صحبت کرد."

سخنگوی والی ننگرهار از دادن معلومات بیشتر در مورد تعداد مهاجرین برگشته حزب اسلامی خودداری کرد، اما یک منبع مؤثق که نخواست نامش ذکر شود شام دیروز به رادیو آزادی گفت که اعضای خانواده حکمتیار به ننگرهار رسیده‌ و تا چند روز دیگر خود وی هم به این ولایت می‌رود.

به گفته همین منبع، آماده‌گی‌ها برای رفتن رهبر حزب اسلامی در ولایت ننگرهار دوام دارد و برای بود و باش وی هم جای مد نظر گرفته شده که زیر کار است.

این منبع افزود که آقای حکمتیار یک مدتی در ننگرهار می‌ماند و بعداً به کابل می‌رود.

اما محمد اکرم خپلواک مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون تطبیق موافقت‌نامه بین حکومت و حزب اسلامی گفت که برای بود و باش آقای حکمتیار جا‌های مختلف مد نظر گرفته شده ولی تصمیم نهایی بدست حزب اسلامی می‌باشد.

خپلواک: جا‌های مختلف برای بود و باش آقای حکمتیار مد نظر گرفته شده ولی تصمیم نهایی بدست حزب اسلامی می‌باشد.
خپلواک: جا‌های مختلف برای بود و باش آقای حکمتیار مد نظر گرفته شده ولی تصمیم نهایی بدست حزب اسلامی می‌باشد.

آقای خپلواک افزود:

"تا حال به طور اساسی و دقیق تعیین نشده که امیر حزب اسلامی افغانستان در کدام ولایت حضور پیدا می‌کند و از آن‌جا به کابل تشریف می‌آورد. بعضی ولایت‌های هستند که او شاید به آن‌ها برود ولی فیصله نهایی بدست حزب اسلامی افغانستان است که امیر شان به کدام ولایت برود. ما در جنوب و شرق یک تعداد ولایت‌ها را مد نظر داریم و دولت اسلامی افغانستان برای پذیرایی از آن‌ها آماده می‌باشد."

آقای خپلواک در این مورد که یک تعداد اعضای خانواده حکمتیار به ننگرهار رفته اند اظهار بی‌خبری کرد.

او گفت آقای حکمتیار شاید بطور مؤقت به یکی از ولایات برود و بعد به کابل بیاید و به گفته خپلواک او هم مانند رهبران دیگر فعالیت‌های سیاسی و زنده‌گی اجتماعی خود را ادامه خواهد داد.

آقای خپلواک افزود، تأمین امنیت هر افغان مسئولیت حکومت است و حکومت برای تأمین امنیت آقای حکمتیار هم کاملاً متعهد می‌باشد.

محمد اکرم خپلواک همچنان گفت که کار ها بخاطر رهایی یک تعداد محبوسین حزب اسلامی نیز جریان دارد.

XS
SM
MD
LG