لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

روسیه: خاموشی جامعه جهانی در مورد حملات راکتی حلب تأسف‌بار است


روسیه واکنش نرم جامعه جهانی در پیوند به کشته شدن دو کارمند طبی روسی در شهر حلب سوریه را تحت تنقید قرار داد.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین شام سه‌شنبه گفت که امریکا در مورد چنین یک خبر تأسف‌انگیز در حلب خاموشی اختیار کرده‌است.

پسکوف اظهار تأسف نمود که به گفته وی جامعه جهانی به شمول امریکا به حمله بالای یک شفاخانه در حلب عکس‌العمل نشان نداده و این حادثه را با جدیت تقبیح نکرده‌است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، روز دوشنبه مخالفین رژیم بشارالاسد به سمت یک شفاخانه در حلب راکت پرتاب کردند که در آن دو کارمند طبی روسیه کشته شدند و یک‌تن دیگر آن‌ها زخمی گردید.

در اعلامیۀ وزارت دفاع روسیه آمده‌است که این حمله پلان شده‌بود و حلقه‌های خارجی در مورد موقعیت این شفاخانه به گروه‌های مسلح معلومات داده بودند که بالای آن حمله شود.

تونر: وارد کردن هر نوع اتهام در این ساحه بر امریکا نامناسب است
تونر: وارد کردن هر نوع اتهام در این ساحه بر امریکا نامناسب است

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به این بیانات روسیه دیروز گفت، وارد کردن هر نوع اتهام در این ساحه بر امریکا نامناسب است و امریکا هیچ‌گاه به گروه‌های اپوزیسیون سوریه چنین معلومات نداده‌است.

یک تلویزیون روسیه که با کمک مالی دولت فعالیت می‎کند، گفته‌است که با یک کارمند صلیب سرخ بین‎المللی صحبت کرده که می‌گوید:

"در جنگ کنونی سوریه تمام طرف‌های درگیر در حفظ امنیت افراد ملکی، کارمندان طبی، بیماران و شفاخانه‌ها ناکام شده‌اند و مسئولیت‌شان را برای تفکیک بین اهداف ملکی و نظامی بجا نیاورده‌اند."

وزارت دفاع روسیه گفته‌است این سخنان صلیب سرخ بین‌المللی بی‌تفاوتی این مؤسسه را در مورد کشته شدن کارمندان طبی روسیه در حلب نشان می‌دهد.

روسیه از چند سال به این‌سو در جنگ سوریه از بشارالاسد حمایت می‌کند و در سال گذشته برای تقویه رژیم بشارالاسد حملات هوایی را در سوریه آغاز کرد.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه روز گذشته به تلویزیون کشورش اظهار داشت که عملیات مشترک روسیه و رژیم سوریه در حلب وضعیت را بدتر ساخته است.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه
ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه

او افزود:

"بحران حلب که به تاوان کشته شدن مردم و سقوط آن به پایان برسد، راه حل صلح نیست. خطر جنگ، افراطیت و تروریزم در منطقه باقی خواهد ماند. راه حل نظامی را که رژیم بشارالاسد و حامیانش بخصوص روسیه پیش گرفته‌اند بحران دوامدار را در تمام منطقه حاکم خواهد ساخت."

طرفداران رژیم بشارالاسد دیروز در مورد تصرف پنج منطقۀ دیگر در حلب خبر دادند.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است می‌گوید قوای رژیم در شرق حلب ۷۰ فیصد مناطق را از دست مخالفین تصرف کرده‌اند.

این گروه اظهار می‌دارد که قوای رژیم اسد در شرق حلب منطقه بنام شعر را تصرف کرده‌است که مرکز فعالیت مخالفین مسلح بوده و مخالفین اسد از آن‌جا بر ضد قوای رژیم مقاومت می‎کردند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG