لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

اصلاح: همکاری ناتو باید بگونۀ عملی ادامه یابد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره‎های خود را به نشست کشورهای عضو ناتو در بروکسل اختصاص داده‎اند.

هیواد​

روزنامه دولتی هیواد در صفحه نخست اش نوشته‎است که وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفتگو می‎کنند.

این روزنامه در سرمقاله‎اش گفته‎است که حکومت افغانستان از ناتو و امریکا خواهان از بین بردن مراکز گروه‎های تروریستی است و باید علیه این گروه‎ها عملیات گسترده راه اندازی شود.

سرمقاله نویس می‎گوید که ناتو مبارزه با تروریزم را باید موفقانه به پیش ببرد و در کنار آن امکانات و تجهیزات پیشرفته در اختیار نیروهای امنیتی افغان نیز قرار دهد.

اصلاح

روزنامه اصلاح سرمقاله اش را زیر عنوان همکاری‎های ناتو باید بگونه عملی ادامه یابد نوشته‎است.

سرمقاله نویس نوشته‎است که افغانستان برای ناتو ارزش خاص دارد وضعیت این کشور روی وضعیت تمامی جهان تاثیر گذار است.

سرمقاله نویس گفته‎است که داعش نیز در کنار گروه‎های تروریستی دیگر خطرجدی برای جهان بوده و این گروه سعی می‎کند تا در افغانستان نفوذ بیشتر داشته باشد.

سرمقاله نویس سفارش کرده که ناتو باید فعالیت‎های داعش، طالبان، القاعده و جنگجویان کشورهای آسیای میانه در افغانستان را نادیده نگیرد و علیه آنان با جدیت اقدام کند.

سرمقاله نویس در اخیر نوشته‎است که افغانستان و ناتو منافع مشترک دارند و همکاری شان می‎تواند امنیت در منطقه و جهان را تضمین کند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‎اش پرسیده‎است که تجدید تعهدات ناتو با افغانستان وضعیت در این کشور را تغییر خواهد داد؟

سرمقاله نویس گفته‎است که نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در حالی در بروکسل برگزار می‎شود که فعالیت‎های مخالفان مسلح در افغانستان در حال افزایش است.

نویسنده سرمقاله می‎گوید که ناتو در نشست وارسا پیام واضع داده بود که به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا افغانستان را به مرکز تروریزم مبدل سازد.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی گفته‎است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان باید از همکاری‎های ناتو استفاده کرده و خلاهای موجود در نیروهای امنیتی افغان را پر سازد.

نویسنده مطلب تاکید کرده که تجهیز و تقویت نیروهای سرحدی و هوایی افغانستان از نیازهای جدی است و این امر نیروهای امنیتی افغان را از حالت دفاعی بیرون میسازد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی می‎گوید که ناتو حضور نظامی اش در افغانستان را به نفع امنیت در منطقه میداند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG