لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۱

سرخط: لانه های تروریستان در پاکستان است


روزنامه های چاپ امروز کابل در برخی مطالب شان به صلح و جنگ با طالبان مسلح پرداخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا در یک مطلب نوشته است که رئیس جمهور اوباما رسماً اعتراف کرد که در جنگ علیه طالبان مسلح شکست خورده‌است.

در مطلب آمده است که با گذشت ۱۶ سال، درگیری تحت نام افراط گرایی و پس از کشته شدن ده‌ها هزار افغان، رئیس جمهور امریکا اعتراف می‌کند که در مبارزه با طالبان مسلح ناکام شده‌است.

در ادامه این مطلب نوشته است، اوباما گفته ما نمی‌توانیم تا طالبان را از بین ببریم اما از مبدل شدن افغانستان به لانه القاعده جلوگیری خواهیم کرد.

نوسیده به نقل از شماری آگاهان نوشته، در جنگ افغانستان نه تنها که به لانه های تروریستان توجه نشد بلکه بر اساس منافع امریکا در منطقه گروه های جدید تروریستی در حال رشد اند.

در مطلب آمده است که آگاهان این اظهارات بارک اوباما رئیس جمهور امریکا را تقبیح کرده‌اند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مورد گفتگوهای صلح با طالبان نوشته است، این روزنامه از زبان حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان نوشته است که اخیراً فرصت ها خوب برای صلح فراهم شده‌است.

در ادامه این مطلب آمده است که زاخیلوال در مصاحبه با رادیو آزادی گفته است که اکثر طالبان می‌دانستند که جنگ روان افغان کشی است و در عقب آن دست های خارجی قرار دارد.

هیواد در ادامه نوشته، سفیر افغانستان در پاکستان همچنان گفته است که حکومت افغانستان و طالبان هر دو باید از این فرصت استفاده کنند و بهترین راه ارتباط مستقیم است.

سرخط

روزنامه سرخط در یک مطلب اش به نقل از سخنگوی وزارت خارجه امریکا نوشته است که لانه های تروریستان در پاکستان است.

سرخط نوشته، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری گفته است، در ملاقات ها با مقامات پاکستان این نگرانی ما را که لانه های تروریستان در پاکستان قرار دارند را شریک ساخته ایم.

در این مطلب به نقل از وی همچنان آمده است که تروریستان امنیت و ثبات منطقه را با تهدید مواجه ساخته است.

در ادامه مطلب نوشته شده که سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید، شبکه حقانی و طالبان مسلح برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان از خاک پاکستان استفاده می‌کنند.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG