لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

ولسی جرگه: مسئولان عالی رتبه در مورد ادعای شان مستند صحبت کنند


ولسی جرگه افغانستان اظهارات برخی مقامات حکومت را در مورد اعضای این جرگه محکوم کرده و تأکید می‌کند که آنان در مورد ادعاهای شان باید اسناد ارائه کنند.

نعمت الله غفاری معاون دوم ولسی جرگه پس از انتقاد وکلا در مورد اظهارات اخیر احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب بر علیه وکلا عکس‌العمل تند نشان داد.

آقای غفاری که ریاست جلسه عمومی روز شنبه را به عهده داشت هشدار داد که مقامات حکومت نباید اظهارات شان را غیر مسئولانه مطرح کنند.

غفاری: مقامات حکومت نباید اظهارات شان را غیر مسئولانه مطرح کنند.
غفاری: مقامات حکومت نباید اظهارات شان را غیر مسئولانه مطرح کنند.

وی در مورد گفت:
"ما از مقامات دولتی انتظار نداریم مانند سایر افراد بی مسئولیت صحبت کنند، اگر سند دارند باید ارائه کنند، کمیسیون سمع شکایات و حقوق وکلا به صورت جدی این موضوع را پی‌گیری کند، دیگر از زبان مقامات دولتی ادعا ها و اظهارات بی سند را نشنویم."

شماری از اعضای ولسی جرگه انتقاد کردند که احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب و برخی مقامات دیگر حکومت وکلا را متهم به مداخله در ادارات حکومتی کرده‌اند.

عبدالقادر زازی یکی از این وکلا گفت:
"چند روز پیش در دفتر احمد ضیا مسعود یک مجلس بنام ضد ارتشا و فساد اداری بود که هم خودش و هم رئیس ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری​ بالای وکلا تهمت زدند که رئیس های گمرکات را وکلا مقرر می‌کنند و همچنان در مسایل عدلی و قضایی دست می‌زنند."

آقای زازی تأکید کرد که احمد ضیا مسعود و رئیس ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری به مجلس فرا خوانده شده و از آنان در مورد وضاحت خواسته شود.

احمد ضیا مسعود نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب
احمد ضیا مسعود نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب

نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب هقته قبل در سیمینار علمی و پژوهشی در رابطه به موضوع فساد صحبت کرده بود.

اما رحمت الله بیژن سخنگوی دفتر احمد ضیا مسعود در صحبت با رادیو آزادی گفت، وی در سخنرانی‌اش در این نشست تمام مسئولان نظام را در فساد دخیل دانست.

وی گفت:
"وکیل خاص را نام نگرفته و در مورد شورای ملی هم اشاره نداشته است که گویا اینها عامل استند، گفت که تمام اراکین نظام متأسفانه مسئولان بیشتر و به تدریج در توسعه فساد دخیل هستند."

در این حال سید حسین فخری رئیس ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری نیز می‌گوید هیچ اشارۀ به چنین موضوع نداشته است.

برخی از اعضای ولسی جرگه می‌گویند، اگر مقامات حکومت سخنان شان را غیر مسئولانه مطرح کرده اسناد نداشته باشند، این مسئله سبب مشکلات بیشتر در کشور خواهد شد.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG