لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۳

"حذف تبلیغات تروریستی از شبکه های اجتماعی و انترنت"


شرکت های بزرگ تکنولوژی و شبکه های اجتماعی می گویند، مواد و اطلاعات تبلیغات تروریستی را از شبکهء جهانی انترنت حذف خواهند کرد.
شبکه های اجتماعی فیسبوک، تویتر، یوتیوب و شرک بزرگ تکنولوژی مایکروسافت گفته اند که در مشارکت با هم یک دیتابیس مرکزی مشترک را ایجاد می کنند. این دیتابیس مشترک زمینه آن را مساعد خواهد ساخت تا مواد و اطلاعات تبلیغات تروریستی به سرعت تشخیص شده، از سایت های انترنتی و صفحات شبکه های اجتماعی حذف شود.
شبکه های اجتماعی به یک وسیله خیلی قوی استخدام برای شورشیان گروهء دولت اسلامی(داعش) تبدیل شده است. برای داعش این زمینه را فراهم کرده است تا دسترسی اش را به سرتاسر جهان گسترش داده، از طریق نشرات طرفداران خود را به تندرویی گرایش داده، برایشان برنامه ریزی حملات انفرادی(گرگ ها تنها) را تلقین کند.
این در حالیست که طالبان افغان نیز به هدف تبلیغات، پخش اطلاعات در مورد فعالیت های تندروانه و اعلامیه هایشان به پیمانهء وسیع از شبکه های اجتماعی و شبکهء جهانی انترنت استفاده می کنند.
به تعقیب سلسلهء از حملات شورشیان در فلوریدا و کالیفورنیا، شهر نیس در فرانسه و بنگلادیش، فشار کشورهای غربی بالای شرکت های تکنولوژی افزایش یافته است تا کار بیشتر را در زمینهء حذف تبلیغات تروریستی از شبکهء جهانی انترنت انجام دهند.
در حال حاضر شبکهء اجتماعی فیسبوک و یوتیوب بطور اتوماتیک حذف نشرات(پست های) تندروان را آغاز کرده اند.
مایکروسافت با استفاده از برنامه ها و از طریق یک دیتابیس مشابه در سال 2009 میلادی به مثابهء نخستین شرکت تکنولوژی تشخیص و شناسایی پورنوگرافی اطفال و حذف آن را از شبکهء جهانی انترنت آغاز کرد.
به نوشتهء آژانس خبری اسوشیتدپرس، اما بر خلاف عکس های پورنوگرافی اطفال که براساس قوانین امریکا بطور واضح غیر قانونی شمرده می شوند، سوالات در مورد اینکه یک عکس یا ویدیو تبلیغات تروریستی را ارایه می کند، به قوانین ملی و پالیسی های شرکت های مشخص تکنولوژی ارتباط دارد.
براساس این مشارکت جدید، شبکه های اجتماعی فیسبوک، تویتر، یوتیوب و شرک بزرگ تکنولوژی مایکروسافت وعده کرده اند که تصاویر و ویدیو های را با هم تقسیم می کنند که از شبکه های خودشان حذف کرده اند. زمانیکه همچو اطلاعات از طریق یک سیستم یا دیتابیس داخلی تقسیم شود، سایر شبکه های اجتماعی و شرکت های تکنولوژی قادر خواهند شد که با استفاده از نشان انگشت دیجیتال این اطلاعات، فوراً آن در شبکه های خودشان کشف و شناسایی نموده، این اطلاعات را حذف کنند و حساب نشر کننده آن را مسدود سازند.
در حال حاضر اکثر شرکت های تکنولوژی که خدمات انترنتی را فراهم می کنند، عمدتاً وابسته به عکس العمل استفاده کننده گان اند که با ملاحظهء اطلاعات و پست های مخرش آن را "فلگ" یا شناسایی نموده، بدین وسیله بطور اتوماتیک به شرکت تکنولوژی مطلوب اطلاع داده می شود تا پست های را که در تخطی با پالیسی هایشان قرار دارد را حذف کنند.
از ماه فبروری تا ماه اگست سالجاری میلادی شبکهء اجتماعی تویتر حساب های 235 هزار تن را به حالت تعلیق قرار داده و تیم کارشناسان این شبکه را که مواد تندروان را بررسی می کنند، توسعه داده است.
دیتابیس مشترک بین شبکه های اجتماعی فیسبوک، تویتر، یوتیوب و شرکت بزرگ تکنولوژی مایکروسافت در اوایل سال آیندهء 2017 میلادی به کار آغاز خواهد کرد و احتمال آن وجود دارد که سایر شرکت های تکنولوژی نیز به آن بپیوندند.

XS
SM
MD
LG