لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

وزارت دفاع: سه عامل عمده سبب سرکوب طالبان در میدان جنگ شده‌است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، اختلافات داخلی در حلقه طالبان، کاهش منابع مالی آن‌ها و تحولات سیاسی در منطقه باعث شده‌است که طالبان در میدان جنگ به طور بی‌سابقه سرکوب گردند.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت، عملیات مسمی به شفق۲ به ولایات لوگر، پکتیا، پکتیکا و شمار دیگر از مناطق گسترش یافته است و در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مخالف مسلح دولت در نتیجۀ حملات زمینی و هوایی کشته شده‌اند.

آقای رادمنش گفت، استخبارات منطقه هنوز هم با مخالفین مسلح کمک و همکاری می‌کند و اگر همین حمایت نباشد قوای افغان در وقت کم وضعیت امنیتی را تغییر خواهد داد.

رامنش: استخبارات منطقه هنوز هم با مخالفین مسلح کمک و همکاری می‌کند.
رامنش: استخبارات منطقه هنوز هم با مخالفین مسلح کمک و همکاری می‌کند.

جنرال رادمنش افزود، در جنگ‌های اخیر با در نظرداشت فعالیت‌های مخالفین از نیروهای خاص و کوماندو استفاده زیاد می‌شد که به گفته وی این وضعیت حال تغییر کرده و عملیات‌های نظامی بیشتر توسط اردوی ملی صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، بعضی مناطق ولایات غزنی و بادغیس نیز از وجود مخالفین تصفیه شده و مخفیگاه‌های داعش در ولایت ننگرهار نیز به دست قوای افغان افتاده است.

نیروهای افغان در حالی از شدت عملیات‌ها علیه طالبان خبر داده‌اند که موضوع مذاکرات صلح با مخالفین نیز دوباره گرم شده‌است.

شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید با شماری از سران طالبان تماس دارند و سفیر افغانستان در اسلام آباد ابراز امیدواری کرده‌است که زمینه برای آغاز دوباره مذاکرات میان طالبان و حکومت افغانستان فراهم گردد.

ولی روزنامۀ لانگ وار ژورنال در شمارۀ اخیرش از قول طالبان نوشته که گفته اند با حکومت افغانستان صحبت نمی‌کنند و در عوض تماس‌ها را برای تقویت جنگ با دیگر گروه‌ها مخصوصاً القاعده برقرار کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG