لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۶

جنرال نوید مختار به حیث رئیس "ISI" تعین شد


پاکستان، رئیس جدید اداره خدماتی داخلی استخبارات نظامی یا (آی اس آی) را تعین کرد.

اردوی پاکستان دیروز در اعلامیه گفت که جنرال نوید مختار، به عوض جنرال رضوان اختر به حیث رئیس اداره خدماتی داخلی استخبارات نظامی، مقرر شده‎است.

جنرال نوید مختار قبل از این مسئولیت قوماندانی قول اردو را در شهر کراچی مرکز ایالت سند به عهده داشت.

تعین رئیس اداره آی اس ای دو هفته پس از مقرری لوی درستیزی اردوی پاکستان صورت می‎گیرد.

تغییرات در اردوی پاکستان زمانی آغاز شد که صدراعظم نواز شریف در ماه گذشته جنرال جاوید قمر بجوا را به جای جنرال راحیل شریف به حیث لوی درستیز پاکستان تعین کرد.

به رضوان جنرال اختر وظیفه ریاست پوهنتون دفاع ملی سپرده شده‎است.
به رضوان جنرال اختر وظیفه ریاست پوهنتون دفاع ملی سپرده شده‎است.

او همچنان جنرال زبیر محمود حیات را به حیث رئیس کمیته لوی درستیزان اردوی پاکستان مقرر نمود.

علاوه بر تغییر در رهبری اردوی پاکستان، تبدیلی در دیگر ریاست‎های این اداره به شمول اداره روابط عامه آن، به میان آمده‎است.

اردوی پاکستان در یک اعلامیه می‎افزاید، به جنرال رضوان اختر وظیفه ریاست پوهنتون دفاع ملی سپرده شده‎است و جنرال بلال اکبر رئیس نیروهای نظامی رینجرز در شهر کراچی به حیث رئیس نیروهای مسلح زمینی اردوی پاکستان تعین شده‎است.

لوی درستیز و رئیس اداره آی اس آی از جمله مقامات خیلی پر قدرت پاکستان به شمار می‎روند که تقریبا بیش از نصف زمانی پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۴۷ میلادی، امور کشور را اداره کرده‎اند.

آی اس آی متهم است که از جنگجویان افراطی اسلامی در کشورهای همسایه خود هند و افغانستان حمایت می‎کند. چیزیکه پاکستان همواره آن را رد کرده‎است.

جنرال نوید مختار از پوهنتون نظامی اسلام آباد فارغ شده و تحصیلات خود را در آرمی وار کالج ایالت پنسلوانیا امریکا به اتمام رسانده‎است.

XS
SM
MD
LG