لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

مقامات نظامی سوریه: جنگ در حلب به پایانش نزدیک شده‌است


مقامات نظامی رژیم بشارالاسد رئیس جمهور سوریه می‌گویند، با تصرف ۹۰ درصد مناطق شهر حلب از دست شورشیان، جنگ در حلب به پایان نزدیک شده‌است.

سرمنشی ملل‌متحد در مورد خبرهای اظهار نگرانی می‌کند که در این شهر با مردم رفتار ظالمانه صورت می‌گیرد و بخش‌های بزرگ این شهر به ویرانه تبدیل شده و یک تعداد نامعلوم مردم زیر انبار خاک مانده‌اند که همه قابل نگرانی می‌باشند.

این پیروزی قوای حکومتی سوریه با حمایت جدی روسیه و ایران که از سال گذشته به این سو عملاً در جنگ علیه شورشیان به رژیم بشارالاسد کمک کردند، حاصل شده‌است.

نظر به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس قوای سوریه صبح روز سه‌شنبه در منطقه‌های نو تصرف کرده شهر کهنه حلب عملیات تلاشی را آغاز کردند.

این خبر از سوی گروه ناظر حقوق بشر سوریه به نشر رسیده‌است.

رامی عبدالرحمن رئیس این گروه به فرانس پرس گفته‌است که قوای رژیم سوریه در مناطق بستان‌القصر، فرودس و ساحات همجوار آن که روز دوشنبه تصرف نمودند، عملیات تلاشی را آغاز کرده‌اند.

در جنگ داخلی سوریه از دست دادن شهر حلب برای شورشیان بزرگترین شکست می‌باشد و برای حکومت این امکان را فراهم می‌سازد که بر تمام پنج شهر بزرگ این کشور حاکمیت خود را حفظ نماید.

سرمنشی ملل‌متحد بانکی مون در مورد نشر خبرها در باره رفتار وحشیانه با افراد ملکی و زنان و اطفال ابراز نگرانی کرده و آن‌را یک زنگ خطر دانسته‌است.

این موضوع را روز دوشنبه ستیفن دویاریچ سخنگوی سرمنشی ملل‌متحد اظهار نموده و افزود که هرچند سازمان ملل‌متحد این خبرها را بطور مستقل تائید کرده نمی‌تواند، ولی سرمنشی ملل‌متحد در این مورد نگرانی عمیق خود را به طرف‌های درگیر در این‌جا ابراز کرده‌است.

از ماه جولای به این‌سو بخش‌های شرقی شهر حلب متداوم تحت محاصره قرار داشتند.

کمیته صلیب سرخ بین‌المللی روز سه‌شنبه هشدار داد که زنده‌گی هزاران تن در مناطق شرقی شهر حلب به خطر رو به روست زیرا مناطق آن‌ها به جبهه اول جنگ تبدیل شده‌است.

این کمیته اظهار می‌دارد که وضعیت در منطقه بسیار پیچیده‌است، هیچ منطقه امنی وجود ندارد و هزاران تن که در جنگ محاصره مانده‌اند، نمی‌دانند که کدام جای در امان است تا خود را به آن‌جا برسانند.

به گفته گروه ناظر حقوق بشر سوریه تخمین می‌شود که ۱۳۰ هزار تن از آغاز عملیات قوای رژیم علیه شورشیان از مناطق تحت کنترول شورشیان در حلب فرار کرده باشند.

XS
SM
MD
LG