لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۵

روحانی به اسد شکست قریب‌الوقوع شورشیان را در حلب تبریک گفته‎است


رئیس جمهور ایران به بشاراسد همتای سوری خود تیلیفون کرده و شکست قریب‌الوقوع شورشیان را در شهر حلب تبریک گفته‎است.

در صفحه انترنتی حسن روحانی آمده‎است، ایران به حمایت از بشاراسد تا شکست مخالفین او ادامه خواهد داد.

حسن روحانی گفته‎است، ایران به حمایت از بشاراسد تا زمانی ادامه خواهد داد که مخالفین وی که ایالات متحده امریکا از تعدادی آن‎ها حمایت می‌کند، شکست بخورند.

برعلاوه این، حسن روحانی رئیس جمهور ایران از بشاراسد خواسته‌است تا اجازه دهد که کمک‎های بشردوستانه به دسترس مردم حلب برسد.

ملل‌متحد گفته‎است، بشاراسد و متحدان‌اش احتمالاً جنایات جنگی را مرتکب شده‎اند.
ملل‌متحد گفته‎است، بشاراسد و متحدان‌اش احتمالاً جنایات جنگی را مرتکب شده‎اند.

تجلیل از پیروزی در شهر حلب در حالی صورت می‎گیرد که یک مقام ارشد ملل‌متحد گفته‎است، بشاراسد و متحدان‌اش احتمالاً با کشتن صدها غیر نظامی در جنگ وحشیانه خود برای پس‌گیری حلب جنایات جنگی را مرتکب شده‎اند.

از سوی دیگر بنابر گزارش‎های تازه از تحولات در حلب، گفته می‎شود که پس از توافق طرف‎های درگیر جنگ در سوریه روی یک معاملۀ جدید برای تخلیه آخرین بخش تحت کنترول شورشیان در شهر حلب، آرامش درین شهر برقرار شده‎است.

یک توافق آتش‌بس که به میانجی‌گری روسیه و ترکیه به منظور انتقال دادن جنگجویان و غیر نظامیان از شهر حلب به جای دیگر حاصل شد، در میان درگیری‎ها دیروز شکسته شد.

اما منابع شورشیان گفتند که آتش‌بس تازه برقرار شد و روند انتقال این افراد امروز انجام می‎شود.

کربی: در تمام این مکالمات، وزیر خارجه امریکا تاکید ورزیده‎است که نیاز به ادامه تلاش‎ها برای جلوگیری از خونریزی و خشونت با یک آتش بس واقعی است.
کربی: در تمام این مکالمات، وزیر خارجه امریکا تاکید ورزیده‎است که نیاز به ادامه تلاش‎ها برای جلوگیری از خونریزی و خشونت با یک آتش بس واقعی است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در مورد وضعیت حلب گفت:

"در تمام این مکالمات، وزیر خارجه امریکا تأکید ورزیده‎است که نیاز به ادامه تلاش‎ها برای جلوگیری از خونریزی و خشونت با یک آتش‌بس واقعی است. هر آنچه که روز گذشته اعلام شد با توجه به آنکه بخاطر رژیم اسد و جنگجویانی که از سوی ایران حمایت می‎شوند نقض گردید، دوام نکرد."

او همچنان تأکید کرده‎است که نیاز جدی برای کمک‎های بشردوستانه و ایجاد یک دهلیز بشری برای خارج ساختن مردم است تا مردم بتواند به خیال راحت بیرون شوند اما هیچ یکی از این‎ها رخ نداده‎است.

گروه نظارت بر حقوق‌بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‎گوید که نخستین کاروان مراقبت‎های صحی افراد نیازمند به حرکت به سوی شرق حلب پرداخته‎است.

ایران و روسیه از متحدان اصلی بشاراسد به شمار می‎روند.

XS
SM
MD
LG