لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

حدود ۳۵۰ فرد ملکی از شرق شهر حلب خارج شدند


تخلیه‌ی شهر جنگ زده‌ی حلب در سوریه از افراد ملکی امروز هم ادامه دارد.

ناوقت شام گذشته حدود ۳۵۰ تن توسط پنج سرویس از شرق حلب خارج شده، به مناطقی رسیدند که در خارج از شهر در کنترول شورشیان قرار دارد.

به همین ترتیب از شمال‌غرب شهر حلب، ده‌ها خانواده‌ی شیعه که در مناطق تحت کنترول شورشیان گیرمانده بودند، به مناطق تحت کنترول نیروهای حکومت سوریه رسیدند.

قبل از آن‌که سرویس‌های حامل این افراد ملکی شرق حلب را ترک کنند، در اثر حمله‌ی افراد مسلح تعدادی از افراد ملکی مجروح شدند و سرنوشت هزاران تن دیگر با تهدید مواجه شد که بر اساس توافق بین شورشیان و حکومت سوریه باید از شهر حلب خارج شوند.

گروه نظارت از حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، حمله بالای سرویس‌های حامل افراد ملکی را کار شبکه‌ی القاعده دانسته است.

بعد از آن‌که نیروهای حکومت سوریه بخش‌های زیاد شهر حلب را تصرف کردند، شورشیان محبور شدند که به‌خاطر خارج شدن از سایر مناطق به یک توافق با حکومت سوریه به میانجیگری ترکیه و روسیه، گردن نهند.

در هفته‌ی گذشته نیروهای حکومت سوریه قادر شدند تا آن بخش‌های شرقی شهر حلب را تصرف کنند که از سال ۲۰۱۲ میلادی به این‌سو در کنترول شورشیان قرار داشت.

سازمان ملل‌متحد بالای بمباردمان شدید نیروهای سوری و طیارات روسی بالای شهر حلب انتقاد کرده‌است.

این در حالیست که امروز شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روی مسوده‌ مصوبه‌ی رأی‌گیری می‌کند که توسط فرانسه به این شورا ارائه شده‌است و براساس آن ناظران این سازمان به شهر حلب در سوریه فرستاده خواهند شد، تا پروسه‌ی تخلیه مصون مناطق تحت محاصره در این شهر از افراد را نظارت کنند.

XS
SM
MD
LG