لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

سرخط: مشوره رایگان شورای امنیت سازمان ملل متحد به طالبان


روزنامه های چاپ کابل در شماره‌های امروز شان در رابطه به تقاضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از گروه طالبان و اعلام حمایت اش از حکومت افغانستان، تمرکز نموده‌است.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست شماره امروز اش در رابطه به خواست شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان نوشته است که طالبان به جز اینکه به پروسه صلح بپیوندند دیگر راه برای آنان وجود ندارد.

در ادامه این مطلب آمده‌است هند، ایران، ایتالیا، سویدن، آسترالیا و کانادا از صلح پایدار و دایمی در افغانستان حمایت نموده‌است.

در ادامه مطلب آمده‌است که شورای امنیت سازمان ملل متحد یک بار دیگر از حکومت افغانستان حمایت اش را اعلام نموده و تأکید نموده‌ که حمایت جامعه جهانی با دولت افغانستان ادامه پیدا می‌کند.

سرخط

روزنامه سرخط در یکی از مطالب چاپ شده‌اش عنوان داده‌است به این شرح " مشوره رایگان شورای امنیت سازمان ملل متحد به طالبان."

در مطلب از قول شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده‌است که بحران کنونی افغانستان به راه حل سیاسی نیاز دارد و بهتر اینست تا گروه طالبان به پروسه صلح در افغانستان بپیوندند.

در ادامه مطلب از قول تادامیچی یاماماتو نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد در افغانستان نوشته شده که صلح و ثبات در افغانستان به منفعت سایر کشورها نیز می‌باشد.

در ادامه مطلب از قول آقای یاماماتو نوشته شده‌است که امنیت در افغانستان باعث ثبات در منطقه و انکشاف اقتصادی منطقوی خواهد شد.

انیس

روزنامه دولتی انیس همچنان در مورد همین موضوع مطلبی را به نشر رسانیده‌است و نگاشته شده که شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کامل اش را از حکومت افغانستان اعلام نموده‌است.

در سرمقاله این روزنامه آمده‌است که اعضای شورای امنیت گفته اند که برای طالبان این خوب خواهد بود تا به پروسه صلح یکجا شوند و از جنگ دست بکشند.

چراغ

روزنامه چراغ نیز در همین مورد نگاشته است و گفته شده که شورای امنیت سازمان ملل متحد به حمایت از افغانستان تأکید نموده‌است.

در ادامه مطلب آمده‌است که اعضای پنج‌گانه شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان خواسته اند تا سلاح‌های شان را به زمین گذاشته و به پروسه صلح بپیوندند.

در مطلب همچنان گفته شده که به‌جای جنگ باید روی صلح توجه بیشتر صورت بگیرد.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG