لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۷

دیرلاین: آلمان به کمک‎های نظامی خود به افغانستان ادامه می‎دهد


ورزلا فون دیرلاین وزیر دفاع آلمان در یک سفر نا به هنگام به روز پنج‌شنبه وارد شمال افغانستان شد.

مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین در صحبت با رادیو آزادی گفته‎اند که هدف اساسی سفر خانم دیرلاین بازدید از نیروهای آلمانی مستقر در کمپ مارمل شهر مزارشریف به مناسب سال نو میلادی می‎باشد.

وزیر دفاع آلمان ضمن دیدار از نظامیان آن کشور در افغانستان با مقامات ارشد امنیتی زون شمال نیز دیدار کرده‎است.

عبدالقهار آرام مسئول مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‎گوید خانم دیرلاین در دیدار با جنرال مومند کتوازی قوماندان این قول اردو روی تقویت هر چی بیشتر نظامیان افغان و ادامه کمک‎های نظامی آلمان به این کشور تأکید کرده‎است.

نیروهای جرمنی در افغانستان
نیروهای جرمنی در افغانستان

وی گفت:

"وزیر دفاع آلمان در دیدار با قوماندان قول اردو تأکید کرده‎است که آلمان به کمک‎های نظامی خود به افغانستان ادامه می‎دهد و همکاری نظامی بیشتر از گذشته تقویت خواهد شد."

آرام می‎گوید که هم‌اکنون صدها نیروی آلمانی مستقر در کمپ مارمل مزارشریف سرگرم آموزش نیروهای نظامی افغان و مشوره دهی به آنان جهت تأمین امنیت در شمال کشور هستند.

به گفته مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین که در بعضی از موارد جدی امنیتی این نیروها مشترکاً با سربازان افغان عملیات نظامی هوایی را رهبری می‎کنند.

آرام افزود:

"نیروهای نظامی آلمان نه تنها در بخش آموزش و مشوره دهی با نیروهای امنیتی افغان کار می‎کنند، بلکه در قسمت هوایی نظامی نیز با نیروهای امنیتی افغان همکاری‎های تنگاتنگ انجام می‎دهد."

در حالی وزیر دفاع آلمان طی یک سفر از قبل اعلام نا شده وارد شهر مزارشریف در شمال افغانستان شده‎است که حدود دو ماه پیش قونسلگری آلمان در مزارشریف مورد حمله تروریستی قرار گرفته و کاملاً از بین رفت.

در اثر این حمله ۸ فرد ملکی کشته و نزدیک به صد تن دیگر مجروح شدند.
در اثر این حمله ۸ فرد ملکی کشته و نزدیک به صد تن دیگر مجروح شدند.

در اثر این حمله ۸ فرد ملکی کشته و نزدیک به صد تن دیگر مجروح شدند و مسئولیت این رویداد خونین را نیز طالبان بر عهد گرفتند.

تا هنوز دقیق نیست که خانم دیرلاین با کدام مقامات دولت افغانستان دیدار و متضررین این حادثه نیز خواهد کرد یا خیر؟

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG